سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

افزایش سوخت و ساز با مصرف بلوط

بلوط نوعی درخت بزرگ و مستحکم است که میوه‌ای به همین نام نیز دارد. این گونه از درخت به خانواده راشیان تعلق دارد. این درختان عمر بسیار طولانی دارند به طوری که تا 2 هزار سال می‌توانند زندگی کنند. دانشمندان باور دارند که بلوط بومی کشورهای اروپایی و آسیای میانه است اما امروزه در بیشتر کشورها پرورش داده می‌شود. میوه این درخت یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شود که دارای تأثیرات مثبت فراوانی می‌باشد. مصرف بلوط می‌تواند به شما در موارد مختلفی کمک کند. اگر دوست دارید با خواص و فواید درمانی این آجیل آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

بلوط

ادامه مطلب ...

بهترین روش‌های درمان ریزش مو در مردان

بسیاری از مردان مبتلا به ریزش مو هستند و دلایل زیادی برای بروز این وضعیت وجود دارد. به گفته انجمن آمریکایی ریزش مو، تقریبا دو سوم مردان در سن 35 سالگی دچار ریزش مو می‌شوند و 85 درصد از آن‌ها در سن 50 سالگی به این وضعیت دچار خواهند شد. روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو در مردان وجود دارد که با توجه به علت آن متفاوت می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تمامی روش‌های درمان ریزش مو در مردان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

درمان ریزش مو در مردان

ادامه مطلب ...

آنچه باید در رابطه با باکتری اشرشیاکلی بدانید

اشرشیاکلی نوعی باکتری است که معمولا در ارگانیسم‌های خونگرم یافت می‌شود. بیشتر انواع اشرشیاکلی بی‌آزار هستند اما بخشی از آن‌ها می‌توانند موجب بروز مسمومیت غذایی، درد شکم، تب، اسهال و گاهی استفراغ شوند. اشرشیاکلی O157:H7 یکی از گونه‌های سمی بوده و یک سم به نام Shiga تولید می‌کند. این سم یکی از قوی‌ترین سموم است و می‌تواند باعث عفونت روده شود. در ایالات متحده هر ساله حدود 265 هزار نفر مبتلا به این نوع از عفونت می‌گردند. اکثر افراد طی 6 تا 8 روز پس از ابتلا بهبود می‌یابند اما این مسئله در نوزادان و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، می‌تواند خطرناک باشد. برخی از انواع دیگر عفونت اشرشیاکلی می‌تواند منجر به عفونت‌های دستگاه ادراری، بیماری تنفسی، پنومونی و بیماری‌های دیگر مانند مننژیت شود.

اشرشیاکلی

ادامه مطلب ...

خواص روغن کرمانشاهی در طب سنتی

روغن کرمانشاهی یکی از سالم‌ترین انواع روغن‌های خوراکی است که با نام‌هایی مانند روغن حیوانی و یا ساری یاغ نیز شناخته می‌شود. با این که ما به این گونه روغن، روغن کرمانشاهی می گوییم، جالب است بدانید که دانشمندان باور دارند شمال آفریقا به عنوان خواستگاه اصلی آن شناخته می‌شود. این روغن کمترین میزان املاح را دارد و از همین رو بیشتر کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنیم. معمولاً روغن کرمانشاهی از شیر گاو و یا شیر گوسفند تهیه می‌شود. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی مصرف این روغن اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

روغن کرمانشاهی

ادامه مطلب ...

روغن لامی چیست و چه خواصی دارد؟

لامی گونه‌ای درخت است که با نام علمی Canarium luzonicum) شناخته می‌شود و به خانواده مخروطیان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند که این گونه از درخت بیشتر در کشورهای آمریکای شمالی و اروپای مرکزی یافت می‌شود. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این درخت صمغ آن می‌باشد که به روغن لامی معروف است. در این روغن فواید شگفت انگیز و فوق العاده ای نهفته است که می‌تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. علاوه بر این از صمغ این درخت در صنعت عطرسازی و ساخت لاک نیز استفاده می‌شود. اگر دوست دارید در مورد خواص روغن لامی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن لامی

ادامه مطلب ...