سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

شرایط محیطی مناسب برای پرورش گل بواردیا

گل بواردیا که نام انگلیسی آن Trompetilla می‌باشد نشانگر شور و شوق است. گل بواردیا در اکثر نقاط جهان به عنوان یکی از نمادهای اشتیاق و جدیت در زندگی شناخته می‌شود. این گل بومی امریکای مرکزی بوده و گل‌های آن شکل و شمایلی شبیه به ستاره و گردنی نازک دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی گل بواردیا بپردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

گل بواردیا

ادامه مطلب ...

هر آنچه لازم است در رابطه با سندرم فانکونی بدانید

سندرم فانکونی یک اختلال نادر بوده که می‌تواند بر روی لوله‌های پروگزیمال کلیه اثرگذار باشد، در حالت کلی لوله‌های پروگزیمال مواد معدنی و مواد مغذی را به جریان خون بازتولید خواهند کرد که برای داشتن عملکردهای مناسب لازم است. در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارزیابی سندرم فانکونی بپردازیم.

سندرم فانکونی

ادامه مطلب ...

آشنایی با برخی از خواص بی‌نظیر بارهنگ کتانی

بارهنگ کتانی نوعی گیاه علفی یک ساله است که به خانواده بارهنگ‌ها تعلق دارد. از دیگر نام‌هایی که به این گیاه در کتب سنتی نسبت داده شده است می‌توان به مواردی مانند ذنب الفار، لسان الحمل یا بارتنگ اشاره کرد. این گیاهان معمولاً پایا بوده و در بیشتر قسمت‌های آسیا رشد می‌کنند. استان‌های مرکزی ایران مانند سمنان، از جمله مهم‌ترین مناطق برای رشد بارهنگ کتانی محسوب می‌شوند. متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل چرای بیش از حد گله‌های دام، این گونه‌ها در حال کم شدن هستند. همچنین جالب است بدانید که از این گیاه برای ساخت بعضی از دمنوش‌ها و داروها نیز استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر با خواص بارهنگ کتانی آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

بارهنگ کتانی

ادامه مطلب ...

قبل از کاشت و پرورش گل یاسمن حتما این مطلب را بخوانید

گل یاسمن یکی از خوشبوترین و خوشرنگ‌ترین گل‌های موجود در طبیعت می‌باشد که طرفداران بسیاری داشته و هر شخصی حتی اگر یکبار نیز بوی آنرا استشمام نماید مایل است تا یک یا تعدادی از آنرا به منزل و محل کار خودش برده و به صورت خانگی پرورش دهد. گل یاسمن به صورت طبیعی در رنگهای مختلفی دیده می‌شود و ارتفاع آن در صورت مراقبت اصولی به بیش از یک متر نیز می‌رسد. گلدهی این گل زیبا از اواخر زمستان آغاز شده و می‌تواند تا تابستان نیز این گلدهی ادامه داشته باشد. در صورتی که در این بازه زمانی فرصت حضور در باغ پرورش گل یاسمن را داشته باشید می‌توانید منظره‌ای زیبا و معطر را نظاره گر باشید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی گل یاسمن بپردازیم.

گل یاسمن

آشنایی با گل یاسمن

گیاهشناسان یاسمن را یکی از گل های خانگی می دانند زیرا این گل به سادگی با شرایط محیط منزل سازگار شده و می تواند عطر خود را در منزل شما پراکنده کند. از گل یاسمن برای هدیه دادن به دیگران نیز می توان استفاده نمود. گل یاسمن گونه های متفاوتی دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با گونه های متفاوت آن و همچنین شرایط نگهداری گل یاسمن در منزل بیشتر آشنا نماییم.

انواع گل یاسمن

  1. یاسمن صورتی
  2. یاسمن نارنجی
  3. یاسمن ستاره‌ای

شرایط نگهداری از گل یاسمن

گل یاسمن

آبیاری: 

این گل جزء آن دسته از گیاهانی است که می بایست به صورت مرتب به آن آب داده شود تا بتواند انرژی لازم مورد نیاز برای گل دهی در زمان خود را کسب نماید توجه داشته باشید که نیاز این گیاه به آب در دوران گلدهی بیشتر نیز خواهد شد. برای آبیاری نیز در فصول گرم سال می بایست خاک گیاه همواره مرطوب باشد ولی در فصول سرد ابتدا می بایست سطح خاک تا حدودی خشک شده و سپس نسبت به آبیاری گیاه اقدام نمود.

منبع: آسان طب

آلرژی هندوانه و نشانه‌های آن را جدی بگیرید

یکی از آلرژی‌هایی که بسیار نادر می‌باشد آلرژی هندوانه نام دارد، اکثر آلرژی‌ها دارای علائم یکسانی هستند اما باید بتوان با روش‌هایی خاص مشکل را دقیق شناسایی کرد و متعاقبا نسبت به آن در مصرف مواد غذایی دقت لازم را داشت، آلرژی هندوانه غالبا در دوران کودکی ایجاد خواهد شد اما در برخی از افراد بزرگسال نیز مشاهده شده است. در این مقاله قصد داریم به سراغ بررسی آلرژی هندوانه برویم، میوه‌ای بسیار شیرین که می‌تواند برای برخی از افراد دردسرساز باشد.

آلرژی هندوانه

بررسی علائم مربوط به آلرژی هندوانه

همانطور که در بخش مقدمه هم گفته شد علائم آلرژی هندوانه شباهت‌های زیادی به سایر آلرژی‌ها دارد، این علائم می‌توانند ظرف چند دقیقه پس از تماس با هندوانه ایجاد گردند، برخی از شایعترین علائم مربوط به آلرژی هندوانه را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • ایجاد سرفه‌های مداوم
  • کهیر
  • احساس ناخوشایند در گلو
  • گرفتگی معده
  • داشتن دل درد
  • حالت تهوع یا استفراغ

یک واکنش شدید آلرژیک می‌تواند موجب ایجاد پدیده آنافیلاکسی گردد، این مشکل می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد و مشکلات زیادی را به بار آورد. تمامی افرادی که دچار واکنش‌های آلرژیک گردند باید سریعا مراقبت‌های پزشکی را دریافت نمایند، آنها امکان دارد نیازمند تزریق اپی نفرین هم باشند اما باید بدانید که این کار تنها باید به دستور پزشک و در شرایط خاص صورت گیرد، از انجام هرگونه کار خودسرانه جدا اجتناب کنید.

معرفی شیوه‌های درمانی آلرژی هندوانه

آلرژی هندوانه

در صورتی که افراد دچار آلرژی هندوانه خفیفی باشند مسلما می‌توان با برخی از روش‌های دارویی مشکل را حل و فصل کرد، اما اگر فردی بداند که دچار حساسیت شدید به هندوانه است باید در صورت مواجه شدن با علائم سریعا با اورژانس تماس گرفته و یا از قبل مشورت‌های لازم را با پزشک برای برخورد با این حالت انجام داده باشد، تماس با اورژانس را در شرایط حساس فراموش نکنید.

منبع: آسان طب