سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

همه چیز درباره عمل بزرگ کردن چشم

برخی افراد ممکن است بخواهند عارضه موجود در چشم‌های خود را با عمل جراحی درمان کنند. انجام عمل جراحی زیبایی چشم‌ها، معمولا دارای دو نوع متفاوت کانتوپلاستی یا اپیکانتوپلاستی است. کانتوپلاستی به جراحی گوشه خارجی پلک‌ها که در حقیقت محل اتصال دو پلک بالا و پایین به یکدیگر است، اشاره دارد و اپیکانتوپلاستی نیز به جراحی گوشه داخلی پلک‌ها مربوط می‌شود. کانتوپلاستی یا عمل بزرگ کردن چشم برای درشت کردن، برطرف کردن نقص چشم‌ها مانند افتادگی پلک و خواب آلودگی و یا ایجاد حالت زیبا و دلخواه در چشم مانند حالت چشم گربه‌ای و کشیده رو به بالا که امروزه طرفداران زیادی دارد، به کار می‌رود.

عمل بزرگ کردن چشم

 

ادامه مطلب ...

مزایا و معایب ارتودنسی ثابت دندان

زمانی که سایز فک فرد کوچک باشد و یا سایز دندان‌هایش بزرگ باشد، دندان‌ها به طور نامرتب رشد می‌کنند و برای مرتب کردن آن‌ها نیاز به ارتودنسی می‌باشد. ارتودنسی دو حالت ثابت و متحرک داشته و هدف از گذاشتن آن، ایجاد فضای لازم جهت وارد کردن دندان‌های خارج از قوس به داخل قوس دندانی است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل ارتودنسی ثابت دندان و بررسی آن بپردازیم.

ارتودنسی ثابت دندان چیست؟

ارتودنسی ثابت به دستگاهی گفته می‌شود که توسط متخصص مربوطه به دندان‌ها متصل شده و ثابت می‌ماند، یعنی بیمار نمی‌تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج نماید. در دستگاه ارتودنسی ثابت، براکت‌ها بر روی دندان چسبانده شده و ثابت می‌شوند. به گزارش مجله پزشکی آسان طب طول درمان ارتودنسی ثابت دندان حدودا 2 سال است، اما این زمان با توجه به نوع ناهنجاری و شدت مشکل تغییر پیدا خواهد کرد. فرد باید در طول درمان، از خوردن مواد غذایی سفت و چسبناک مانند ته دیگ، بلال، میوه‌های هسته دار و سایر مواد غذایی سفت اجتناب کند، در غیر این صورت ممکن است به دندان‌ها آسیب وارد شده و براکت‌ها از دندان جدا شوند که در این صورت نیاز به چسباندن براکت جدیدی برای بیمار می‌باشد. توجه داشته باشید که رعایت نکردن این موارد و سایر مواردی که پزشک به شما توصیه می‌کند، می‌تواند روند درمان را طولانی‌تر نماید. براکت‌ها که شبیه به نگین‌های ریزی هستند، توسط سیم‌های باریکی به هم وصل شده و با کش‌های بسیار ظریف تشکیل یک حلقه می‌دهند. توجه داشته باشید که هر براکت بر روی یک دندان چسبانده می‌شود.

مزایای استفاده از ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت دندان

ادامه مطلب ...

با علل ایجاد و شیوه‎‌های درمان خارش قوزک پا آشنا شوید

خارش می‌تواند در هر قسمتی از بدن رخ داده و تداوم آن برای فرد آزار دهنده باشد. یکی از رایج‌ترین قسمت‌های بدن که دچار خارش می‌شود، قوزک پا است. خارش قوزک پا علت‌های متفاوتی داشته و به شرایط مختلفی بستگی دارد. در صورتی که خارش تداوم داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کرد. در این مقاله به علل ایجاد و روش‌های درمان خارش قوزک پا خواهیم پرداخت.

خارش قوزک پا

ادامه مطلب ...

آیا عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی خطرناک است؟

اصطلاح لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن روشی است که در آن طول لبه کوچک یا فرج (لبه درونی عضوی از دستگاه تناسلی زنانه) کاهش می‌یابد. این روش شایع‌ترین شیوه زیبایی واژن است که می‌تواند پیچ خوردگی یا کشیدگی لبه کوچک را کاهش دهد. زنان به دلایل مختلفی عمل زیبایی واژن را انتخاب می‌کنند که پیچ خوردگی و کشیدگی لبه‌های فرج نمونه‌هایی از آن محسوب شده و ممکن است به هنگام دوچرخه سواری، مقاربت، خارش، تحریک یا از روی آگاهی برای فرد به وجود آید. مطالعه مطلب مشکلات واژن برای شما خالی از لطف نخواهد بود. 

عمل زیبایی واژن

 

ادامه مطلب ...

با انواع کامپوزیت دندان آشنا شوید

دندان‌های زیبا تاثیر فوق‌العاده‌ای در چهره ما داشته و لبخند موجب جذابیت چهره خواهد شد. امروزه برای همرنگ کردن دندان‌ها جهت رفع زردی، یک دست شدن فرم دندان‌ها، زیبا سازی لبخند و ترمیم دندان‌های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه از کامپوزیت دندان استفاده می‌شود. در مواقعی که از دندان‌ها به خوبی مراقبت نشده و به دلایل مختلف مانند خوردن آجیل دندان‌ها لب پر شده باشد، قسمت‌های ناقص دندان را با مواد همرنگ توسط کامپوزیت ترمیم می‌کنند. این فرآیند اشکال متفاوتی دارد که در این مقاله به انواع کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت.

انواع کامپوزیت دندان

ادامه مطلب ...