سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

درمان مشکلات گوارشی و سوءهاضمه با بی کربنات سدیم

بی کربنات سدیم یا جوش شیرین به نوعی از نمک های سدیم ترکیب شده با کربنیک اسید گفته می شود که بی بو و بدون مزه و طعم است و به صورت پودر سفید گچی موجود است. بی کربنات سدیم علاوه بر علم پزشکی (به دلیل خاصیت بازی) در بسیاری از حرفه های دیگر هم کاربرد داشته که تهیه نان یکی از مهمترین آن هاست. سوءهاضمه نوعی ناراحتی ناحیه ی شکم و قفسه سینه است که مری، معده و روده کوچک فرد مبتلا را درگیر می کند و با علایمی مثل سوزش معده، درد معده، احساس سیری زودهنگام موقع غذا خوردن، تهوع، نفخ و احساس ترش کردن خود را بروز می دهد. این بیماری به دلایل مختلفی مثل سیگار کشیدن، استرس، مصرف الکل و بعضی بیماری های گوارشی ایجاد می شود. در دهه های گذشته بی کربنات سدیم در درمان ترش کردن و سوءهاضمه بسیار پر کاربرد بوده است اما امروزه در تهیه خمیر دندان، بیکینگ پودر، بازدارنده مواد منفجره و بسیاری موارد دیگر نیز کاربرد دارد. ما این مطلب را به توضیح نحوه ی عملکرد بی کربنات سدیم در بدن و به عنوان یک دارو بررسی می کنیم.

بی کربنات سدیم

ادامه مطلب ...

سندرم تونل کارپ یا سندرم مچ دست را جدی بگیرید

سندرم تونل کارپ یا سندرم تونل کارپال Carpal tunnel syndrome یک بیماری دردناک و پیشرفته بوده که در نتیجه فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به سوزن شدن، سوزش، خارش و بیحسی کف دست و انگشتان به ویژه انگشت شست اشاره کرد. موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، سندرم تونل کارپ (CTS) را به عنوان رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین عصب‌های نوروپاتی که در آن عصب‌های محیطی بدن فشرده یا آسیب دیده هستند، توصیف می‌کند. در این مقاله قصد داریم سندرم تونل کارپ را مورد بررسی قرار دهیم.

سندرم تونل کارپ

ادامه مطلب ...

بررسی خواص چای ماری‌جوآنا در طب سنتی

همان طور که می دانید ماری‌جوآنا ترکیبی است که از گیاه شاهدانه به دست می‌آید. بسیاری این گیاه را با نام‌هایی مانند گل، علف و مرجان می‌شناسند. عمده شهرت ماری‌جوآنا به دلیل خواص روان گردان آن است و به همین دلیل مصرف ماری‌جوآنا در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع می‌باشد و از آن به عنوان یک ماده مخدر یاد می‌شود. اما این گیاه خواص و فواید درمانی زیادی نیز دارد اگر به اندازه کافی از آنها استفاده شود. معمولاً نسخه‌های درمانی که با استفاده از این گیاه تجویز می‌شوند، باید تحت نظر یک دکتر معتبر باشد. چای ماری‌جوآنا از جمله مهم‌ترین محصولاتی است که به استفاده از این گیاه تهیه می‌شود. ما در این مقاله شما را با برخی از مهم‌ترین خواص چای ماری‌جوآنا آشنا می‌کنیم.

چای ماری‌جوآنا

ادامه مطلب ...

جلوگیری از سکته قلبی

جلوگیری از سکته قلبی

در این ویدئو آقای دکتر فرخی توضیح خواهند داد که چگونه از سکته قلبی جلوگیری کنیم.


منبع: مدیا آسان طب

کاهش فشارخون با مصرف داروی رامیپریل Ramipril

مشخصا یکی از مهمترین امراضی که انسان امروزی، اغلب با زندگی ماشینی درگیر است را می توان بیماری فشار خون بالا فرض کرد. عمدتا این بیماری با بالا رفتن سن و کاهش فعالیت بدنی بیشتر نمود پیدا می کند اما متاسفانه به دلیل کم تحرکی، استرس، غذاهای فست فود و استعمال دخانیات بسیاری از افراد از سن جوانی به عارضه ی فشارخون بالا دچار می شوند. این عارضه به صورت بسیار مستقیم به کارکرد قلب تاثیر می گذارد و در صورت عدم کنترل و درمان، فرد را با مشکلات جدی قلبی-عروقی و حتی مرگ مواجه می کند. تشخیص به موقع در درمان و کنترل عوارض فشارخون بالا بسیار مهم است. داروی رامیپریل یکی از انواع داروهای ضد فشارخون بالاست که توسط بسیاری از پزشکان تجویز می شود که مانند همه ی داروهای این دسته از مکانیزم درمانی خاصی برخوردار است. این مطلب به توضیح مشخصات و کارکرد داروی رامیپریل در بدن اختصاص دارد.

داروی رامیپریل

ادامه مطلب ...