سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

عوارض مصرف شیره تریاک به دو روش کشیدن و خوراکی

مواد مخدر مضرات و عوارض بسیار زیادی برای سلامتی فرد دارد و علاوه بر خود فرد، اطرافیان آن‌ها را نیز مورد آزار قرار می‌دهد. شیره تریاک نوعی ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک است که از جوشاندن سوخته تریاک به دست آمده و به مراتب عوارض بدتر و شدیدتری از خود تریاک دارد. منشأ تریاک از گیاه خشخاش بوده که امروزه به دلیل عوارض بسیار زیاد آن کشت این گیاه در ایران ممنوع شده است. تریاک از ماده شیری رنگی که از خراش دادن پوسته نارس گرز خشخاش به دست می‌آید، تهیه شده و رنگ آن از خاکستری تیره تا قهوه‌ای متغیر است. جالب است بدانید که ترک شیره تریاک بسیار سخت‌تر از خود آن است. در این مقاله به بررسی تمام جوانب عوارض مصرف شیره تریاک خواهیم پرداخت.

معرفی عوارض مصرف شیره تریاک

مصرف شیره تریاک نیز مانند تریاک در فرد وابستگی و اعتیاد ایجاد کرده و عوارض بسیار خطرناکی را برای سلامت بدن به همراه دارد. از عوارض شایع مصرف خوراکی شیره تریاک می‌توان به آسیب دستگاه گوارش اشاره کرد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب مصرف شیره تریاک به صورت خوراکی وزن شخص را به شدت کاهش داده و به مرور مجاری تنفسی، کبد و دندان‌های او را از بین خواهد برد.

مصرف تریاک و اثرات آن بر روی مغز

عوارض مصرف شیره تریاک

مواد مخدر از جمله تریاک موجب کاهش جریان خون در نواحی خاصی از مغز شده و فعالیت‌های مغز را کند می‌کنند. در صورت تداوم مصرف، فرد به مواد وابستگی پیدا کرده و مغز او به مواد مخدر عادت می‌کند، از این رو اگر مواد مخدر به سلول‌های مغزی نرسند، احساس درد در انسان ایجاد می‌شود و فرد به ناچار برای رهایی از این درد دائما مواد مصرف می‌کند. مصرف مداوم تریاک باعث زوال و نابودی عقل خواهد شد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.