سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بررسی تاثیرات داروی بنادریل بر روی نوزادان

یکی از داروهایی که پزشکان استفاده از آن را برای نوزادان مناسب نمی‌دانند بنادریل بوده اما در مواقعی مشاهده می‌شود که مصرف آن تحت نظارت پزشک برای کودکان زیر 2 سال مورد تجویز قرار می‌گیرد. بنادریل دارویی بوده که برای از بین بردن علائم مربوط به آلرژی همانند عطسه، خارش و بثورات پوستی به کارگیری می‌شود، این دارو انواع مختلفی دارد که برای کودکان بالای 6 سال بوده اما برخی فرمولاسیون‌ها همانند کرم، ژل و اسپری‌ها وجود دارند که برای نوزادان 2 سال و بالاتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیرات داروی بنادریل بر روی نوزادان بپردازیم.

بنادریل

اطلاعاتی در رابطه با داروی بنادریل

همانطور که در مقدمه هم گفته شد، بنادریل دارویی بوده که برای رفع برخی حساسیت‌ها به کار گرفته می‌شود و باید بدانید که به طور کلی برای نوزادان زیر 2 سال مناسب نمی‌باشد، کودکان 2 تا 5 سال نیز در صورت نیاز باید مقادیر بسیار اندکی را مصرف نمایند اما به طور کلی این دارو برای کودکان بالای 6 سال مناسب است، در صورت وجود شرایط حاد و تحت نظر پزشک می‌توان مطابق با برخی شرایط از بنادریل برای کودکان زیر 2 سال استفاده کرد، باز هم تاکید می‌شود که این کار باید تحت نظر و همچنین به دستور پزشک انجام شود، هر گونه کار خودسرانه در رابطه با این دارو می‌تواند جان نوزادان را تهدید نماید، بنابراین لازم است جانب احتیاط صد درصدی در رابطه با این دارو رعایت شود.

موارد استفاده از این داروی خاص

مهم‌ترین عنصر فعال در داروی بنادریل آنتی هیستامین بوده و در بسیاری از محصولات ضد سرفه و سرماخوردگی نیز یافت می‌شود. بر اساس اعلام رسمی اداره غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) محصولات ضد سرفه و سرماخوردگی حاوی آنتی هیستامین و دیفن هیدرامین می‌توانند عوارض شدید و حتی خطر جانی را برای کودکان زیر 2 سال ایجاد نمایند.

دوز مناسب داروی بنادریل برای کودکان

بنادریل

اگر بخواهیم یک دوز مناسب برای کودکان تعیین کنیم باید عوامل و مولفه‌های گوناگونی را مورد بررسی قرار دهیم که سن یکی از آن‌ها است، همچنین در مواردی دیده شده که پزشکان بر اساس وزن کودکان برایشان دارو تجویز می‌کنند. از آنجایی که داروی بنادریل در انواع مختلفی تهیه و تولید می‌شود باید همواره پس از خرید محصول برچسب آن را مورد بررسی قرار داد، با اینکار دوزهای مناسب برای تمامی رده‌های سنی مشخص شده که می‌تواند راهنمای بسیار خوبی باشد.

منبع: آسان طب

معرفی 5 مورد از خواص بی‌نظیر روغن گلرنگ بر روی سلامتی

گلرنگ یکی از گیاهان بومی ایران است که به خانواده کاسنیان تعلق دارد. این گیاه با نام‌هایی نظیر کاجیره، کاغاله، کافشه و گل خشت نیز شناخته می‌شود. در حال حاضر این گیاه را می‌توانید در تمام نقاط دنیا یافت کنید چرا که گلرنگ به سرعت با اقلیم‌های گوناگون تطبیق پیدا می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این گیاه می‌توانیم به مواردی مانند برگ‌های پهن، گل‌هایی زرد تا نارنجی، ارتفاعی 60 سانتیمتری و ساقه‌ای خاردار اشاره کرد. روغن گلرنگ تاثیرات بسیاری بر روی سلامتی از خود بجای می‌گذارد و به همین دلیل است که اطبای بزرگی همچون ابوعلی سینا و زکریا راضی، نسخه‌های درمانی بسیاری را با استفاده از این روغن توصیه می‌کنند. برای آشنایی با مهم‌ترین خواص روغن گلرنگ ما را همراهی کنید.

روغن گلرنگ

خواص روغن گلرنگ

همان طور که اشاره شد، خواص درمانی بسیاری را به این گیاه و روغنش نسبت می‌دهند. استفاده از این گیاه به هزاران سال پیش بر می‌گردد، زمانی که پزشکان مصری از این گیاه برای درمان بیماری‌های پوستی فرعون بهره می‌گرفتند. کشورهای زیادی در حال حاضر این گیاه را در مقیاس انبوه کشت می‌کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آمریکا، ترکیه و اسپانیا اشاره کرد. جالب است بدانید که از مواد این گیاه در ساخت بیش از 1300 گونه دارو استفاده می‌شود. همین موضوع حکایت از اهمیت بالای گلرنگ است.

روغن گلرنگ

کاهش وزن

افرادی که دوست دارند از شر اضافه وزن خود خلاص شوند نیز بهتر است از این روغن استفاده کنند. این خاصیت نیز ناشی از اسیدهای چرب امگا 6 موجود در گلرنگ می‌باشد. دانشمندان معتقد هستند که مصرف این اسیدها باعث می‌شود تا بدن چربی‌ها را بجای اینکه ذخیره کند، بسوزاند. از آنجا که از این روغن برای پخت و پز نیز استفاده می‌شود، شما بدون اینکه در رژیم غذایی خود تغییرات زیادی ایجاد کنید، تنها با اضافه کردن این روغن می‌تواند به سرعت وزن خود را کاهش بدهید. در سال‌های اخیر از این خاصیت امگا 6 در مکمل‌های کاهش وزن استفاده می‌شود.

منبع: آسان طب

روش‌های تقویت عزت نفس و احترام به خویشتن

یکی از مسائلی که در زندگی ما می‌تواند باعث بوجود آمدن بسیاری مشکلات رفتاری و ذهنی شود، کمبود اعتماد به نفس و اعتماد به خویشتن است. البته عزت نفس بالا الزاما نمی‌تواند به عنوان یک داروی معجزه آمیز عمل کند و حلال تمام مشکلات ذهنی ما شود اما حقیقت این است که بالا بردن عزت نفس و احترام به خوشیتن می‌تواند شما را در حل بسیاری از مشکلات و چالش‎های خانوادگی، شخصی و شغلی یاری دهد. در این مقاله قصد داریم تا یکی از موثرترین راه‌های پرورش عزت نفس و احترام به خویشتن را برایتان توضیح دهیم، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه احترام به خویشتن و عزت نفس را پرورش دهیم؟

عزت نفس

به گزارش آسان طب یکی از شیوه هایی که به ما کمک می کند که ما خود ارزشی را در درون خودمان پرورش دهیم، شنیدن ندای درونیمان است. ندای درونی یعنی آن مکالماتی که ما هر روزه در ذهن خودمان تکرار می کنیم. ما با افراد دیگر در دنیای بیرون بسیار حرف می زنیم، روبرو و صورت به صورت با یکدیگر صحبت می کنیم. مانند همین مکالمات را ما در درون خود هم انجام می دهیم، حتی ممکن است میزان مکالمات درونی ما از مکالمات واقعی و بیرونی ما چند برابر بیشتر باشد. در حقیقت این انسان های دیگر نیستند که برای ما خاصیت تعیین کنندگی دارند – نه این که کاملا بی اثر باشند – بخش عمده این اثرات منفی و احساسات دردناک را ما توسط مکالمات درونی خود ایجاد می کنیم. اگر تنها یک روز کنترل ذهن خود را به دست بگیرید و نداهای درون خود را بشنوید متوجه خواهید شد افرادی که احساسات بدی را تجربه می کنند، افرادی هستند که مکالمات درونیشان با خود خیلی تند و تلخ است.

چرا باید عزت نفستان را پرورش دهید؟

عزت نفس

نداشتن عزت نفس لازم، سبب می شود تا به جای این که وضعیت امروزتان را با گذشته تان مقایسه کنید، دائما وضع خود را با دیگران مقایسه کنید. همچنین نداشتن عزت نفس باعث خواهد شد تا در هنگام تصمیم گیری ها به جای اعتماد به تجربه، دانش و تخصص خودتان به همان اندازه تخصص در دیگران اعتماد کنید و حتی ممکن است به دیگران بیش از لیاقتشان در تصمیم گیری های شخصی اجازه خودنمایی بدهید.

منبع: آسان طب

سیستم گوارش بدن خود را بشناسید و عیب یابی کنید

گوارش سالم اساس سلامت و تندرستی کلیه‌ی بدن است و تخمین زده شده که حدود 80 تا 90 درصد از سیستم ایمنی بدن ما در سلول های پوشش روده واقع شده است پس مطمئن شدن از عملکرد درست دستگاه گوارش کار بسیار درستی است زیرا اگر گوارش بهتر انجام شود در نتیجه درصد سلامت عمومی شما بالا می رود. در این مقاله قصد داریم به معرفی سیستم گوارش بدن و علائم بیماری‌های آن بپردازیم.

سیستم گوارش بدن

سیستم گوارش بدن چگونه کار می‌کند؟

 دستگاه گوارش از اتصالات محکمی تشکیل شده و باید گفت در واقع ذرات بزرگ و کنار گذاشته شده غذا، باکتری ها و مواد زایدی که نباید داخل بدن باشند را از بدن ما خارج می کند. چون دستگاه گوارش اصلی ترین مرز بین ما و جهان خارج است. ممکن است اتصالات محکم با گذشت زمان به خاطر خوردن غذاهای نامناسب، داروها، داروهای نامناسب، ملتهب کننده ها مثل الکل، دود سیگار، شکر و یا حتی استرس آسیب ببیند و تخریب شود.

زمانی که این اتصالات محکم آسیب ببینند و از هم جدا شوند، ذرات غذا و موادی که نباید دیگر در بدن باشند وارد بدن می شوند و بدن را ملتهب می کنند. وقتی که التهاب ایجاد شد، علائم عدم سلامت و مشکلات گوارشی مثل سندروم روده تحریک پذیر بروز می کند. اما خیلی از افراد نمی دانند علائمی مثل درد مفاصل، خستگی، افسردگی، عملکرد شناختی، همینطور آسم و آلرژی و بیماری های پوستی مانند اگزما هم به عملکرد نادرست دستگاه گوارشی مربوط می شود.

علائم بیماری‎‌های سیستم گوارش بدن چیست؟

سیستم گوارش بدن

قرمزی مدفوع یا قرمز-قهوه ای بودن آن ها می تواند حاکی از چند بیماری باشد که سرطان، پولیپ روده بزرگ و بیماری کولیت اولسراتیو (کرون) از جمله آن ها هستند. البته شیرین بیان و ترکیبات دارای آهن زیاد هم می توانند سبب سیاه شدن رنگ مدفوع شوند.

منبع: آسان طب

بررسی روش‌های پیشگیری و درمانی سیروز کبد

سیروز کبد در حقیقت بیانگر وضعیتی بوده که در آن زخم به تدریج جایگزین سلول‌های سالم کبدی خواهد شد، این یک بیماری پیشرفته به حساب می‌آید که در طول چند سال رشد خواهد کرد، در صورتی که هیچگونه جلوگیری از ایجاد آن نشود مسلما می‌تواند عملکرد کبد را متوقف نماید. در این مقاله قصد داریم علل، علائم و همچنین شیوه درمان سیروز کبد را مورد بررسی قرار دهیم.

سیروز کبد

علام مربوط به سیروز کبد

یکی از نکاتی که باید در این زمینه مدنظر قرار داد علائم این بیماری بوده که در مراحل اولیه شاید زیاد احساس نشود، با این‌حال امکان دارد که علائم زیر در رابطه با سیروز کبد اتفاق بیفتد، از جمله:

  • مویرگ‌های خونی ایجاد شده بر روی پوست که در بخش فوقانی شکم مشخص خواهند بود
  • داشتن احساس خستگی
  • بیخوابی
  • احساس خارش در پوست
  • از دست دادن اشتهاء
  • کاهش وزن
  • حالت تهوع
  • احساس ضعف
  • شدت گرفتن ضربان قلب
  • خونریزی لثه
  • احساس سرگیجه
  • ریزش مو
  • داشتن کبودی در بدن
  • زرد شدن پوست
  • برخی از مشکلات حافظه
  • خونریزی بینی
  • مدفوع سیاه
  • ادرار به رنگ تیره
  • برخی از مشکلات به هنگام راه رفتن

چشم‌اندازی در رابطه با این بیماری

سیروز کبد

به گزارش مجله پزشکی آسان طب، میزان دوام یک فرد مبتلا به سیروز کبد بستگی به شدت زخم مطرح‌شده دارد، بر اساس یکی از مطالعاتی که طی 15 سال و بر روی 100 نفر در کشور نروژ صورت گرفت مشخص شد که 71 درصد افراد مبتلا به سیروز کبد ناشی از مصرف الکل تنها 5 سال و 90 درصد هم 15 سال توانستند زندگی کنند.

منبع: آسان طب