سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

آموزش بهترین نحوه رفتار با سالمندان

دوره سالمندی در حقیقت به دوره‌ای گفته می‌شود که افراد سن 65 سال را گذرانده و توانایی‌شان برای اموری که در گذشته انجام می‌دادند، کاهش یافته است. محبت به سالمندان و انجام کارهای روزمره آن‌ها کمترین کاری است که ما می‌توانیم برایشان انجام دهیم. نحوه رفتار با سامندان بسیار حائز اهمیت است، زیرا آن‌ها در این سن بسیار حساس و زودرنج می‌شوند. برخی از سالمندان به دلیل ناتوانی در انجام کارهای روزمره، از دست دادن همسر یا عزیزان و عدم استقلال مالی دچار افسردگی شده و گوشه نشین می‌گردند، به همین خاطر باید بیشتر به آن‌ها توجه نمود. در این مقاله به چگونگی نحوه رفتار با سالمندان خواهیم پرداخت.


رفتار با سالمندان

یکی از اشتباهاتی که برخی از مراقبین یا اطرافیان افراد سالمند انجام می‌دهند، آن است که با سالمندان مانند یک کودک رفتار کرده و به او امر و نهی می‌کنند، در حالی که این کار کاملا اشتباه است. در نظر داشته باشید که سالمندان به ترحم نیاز ندارند، بلکه باید به آن‌ها احترام گذاشت. ما باید با رفتار خوب خود به سالمندان حس خوب منتقل کرده و به آن‌ها روحیه بدهیم. اگر قصد دارید به افراد سالمند مطلبی را توصیه کنید، آن را در قالب پیشنهاد عنوان کرده و از دستور دادن بپرهیزید. اکثر سالمندان، به دلیل گذر سال‌های رفته دچار تغییرات روحی و جسمی شده و خلقیات آن‌ها تغییر می‌کند و در حقیقت وارد یک دوره بحرانی از زندگی خود می‌شوند، بنابراین این وظیفه ماست که با داشتن رفتار خوب آن‌ها را از این احوالات دور کنیم. سالمندان به دلیل احساس کمبود و ناتوانی‌های خود بیشتر دچار استرس و اضطراب می‌شوند و به همین خاطر احتمال ابتلا به فشار خون، تپش قلب، تنگی نفس و اخلال در حواس در آن‌ها بیشتر است.

راهکارهایی جهت طرز رفتار با سالمندان

رفتار با سالمندان

فرزندان ما بزرگ می‌شوند و بزرگ‌ها پیر و این قانون زندگی است، اما نکته اینجاست که طرز رفتار مناسب با سالمندان چگونه است؟ در این قسمت از مقاله به معرفی برخی راهکارها جهت نحوه رفتار مناسب با سالمندان خواهیم پرداخت.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.