سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

با 18 مورد از خواص سیب گلاب آشنا شوید

سیب گلاب جزء خانواده سیب‌ها محسوب شده و یک میوه تابستانی به شمار می‌رود. این سیب بسیار خوشمزه و خوشرنگ بوده و دارای مزایای سلامتی زیادی است. سیب گلاب در شهرستان کهنز، تربت حیدریه،شهریار، اصفهان و شیراز کشت شده و طعم فوق العاده‌ای دارد. سیب گلاب دارای ترکیبات ارزشمندی مانند آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم است. پوست سیب گلاب نسبت به سایر سیب‌ها ضخیم‌تر بوده و به همین دلیل عطر خود را بیشتر حفظ می‌کند. در این مقاله به معرفی رایج‌ترین خواص سیب گلاب خواهیم پرداخت.

خواص سیب گلاب

معرفی خواص سیب گلاب

سیب گلاب دارای خواص بسیاری برای سلامت بدن و پوست و مو می‌باشد که در زیر به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. جنین و زنان باردار

فولات جهت پیشگیری از نقص لوله عصبی جنین در دوران بارداری مفید بوده و سیب گلاب دارای مقادیر بالایی از فولات است. شواهد نشان می‌دهند که خوردن سیب گلاب در دوران بارداری موجب عدم ابتلای جنین به آسم و بیماری‌های ریوی می‌شود.

2. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

سیب گلاب به سبب داشتن فیبر بالا در بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر است. به گزارش مجله پزشکی آسان طب مشکلاتی مانند ترش کردن، ریفلاکس، حالت تهوع و درد در ناحیه معده با خوردن سیب گلاب برطرف می‌شوند.

11. بهداشت دهان و دندان

خواص سیب گلاب

یکی دیگر از خواص سیب گلاب بهداشت دهان و دندان است. خوردن سیب گلاب به دلیل اسیدهای موجود در آن، موجب استحکام و تقویت لثه‌ها و دندان‌ها شده و میکروب‌های دهان را از بین می‌برد، در نتیجه بوی بدن دهان را نیز برطرف می‌کند.

منبع :آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.