سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

درمان کیست تخمدان با قرص ال دی

کیست تخمدان ساختاری به شکل کیسه پر از مایع بوده و به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. شایع‌ترین علائم کیست تخمدان، درد در ناحیه شکم یا لگن می‌باشد. کیست تخمدان یکی از بیماری‌های رایج در بین خانم‌ها بوده و معمولا ضرری ندارند، اما در صورتی که اندازه آن‌ها بزرگ شود، می‌توانند خطرناک باشند. بیشتر کیست‌ها به وسیله سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند. در این مقاله به درمان کیست تخمدان با قرص ال دی خواهیم پرداخت.

درمان کیست تخمدان با قرص ال دی

درمان کیست تخمدان با قرص ال دی

همانطور که گفته شد کیست تخمدان عبارت است از توده‌های تخمدانی معمولا خوش‌خیم که در اکثر موارد از فولیکول‌های سطح تخمدان نشات می‌گیرند. دلایل مختلفی برای بروز کیست تخمدان وجود دارد، اما در اغلب موارد علت آن به عدم تخمک گذاری مربوط می‌شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب برخی از این کیست‌ها علائم خاصی نداشته و به خودی خود برطرف می‌شوند، اما گاهی اندازه آن‌ها بزرگ شده و علائمی مانند درد زیر شکم و اختلال در دوره قاعدگی را به همراه دارد. افراد مبتلا به کیست تخمدان گاهی دچار لکه بینی می‌شوند که این وضعیت با مصرف برخی داروها به راحتی برطرف می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند کمتر به کیست تخمدان مبتلا شده و در دوران بارداری و شیردهی نیز به علت مهار فعالیت تخمدان‌ها، کمتر ظاهر می‌گردند. به طور کلی ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای درمان کیست تخمدان، استفاده از قرص‌های ضد بارداری یا ال دی می‌باشد، اما این کار باید حتما تحت نظارت پزشک انجام شود، بنابراین هیچگاه آن را به صورت خودسرانه مصرف نکنید.

3 نوع مختلف کیست‌های تخمدان

انواع مختلفی از کیست‌های تخمدان وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. کیست هموراژیک

این نوع از کیست به دلیل خونریزی داخلی به وجود آمده و به کیست خونی معروف است. کیست هموراژیک معمولا در خانم‌های جوان و پیش از رسیدن به سن یائسگی ایجاد می‌شود و نشانه آن درد در ناحیه شکم می‌باشد.

4 علت ایجاد کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان با قرص ال دی

شایع‌ترین علل ایجاد کیست تخمدان در زیر آورده شده‌اند که به آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. مشکلات هورمونی

کیست ممکن است به علت مشکلات هورمونی و داروهایی که برای کمک به تخمک گذاری استفاده می‌شود، ایجاد گردد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.