سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

9 روش جهت مراقبت از موی فر شده

فر کردن موها به روش‌های مختلف و با ابزارهای متفاوت انجام می‌گیرد. موهای فر شده دائمی معمولا تا 6 ماه دوام دارند و پس از گذشت این زمان به حالت عادی خود بازمی‌گردند. معمولا افراد دارای موهای صاف و لخت، تمایل به فر کردن موهای خود دارند، اما مسئله تنها فر کردن موها نیست، بلکه مراقبت از موی فر شده بسیار مهم‌تر از آن است. افراد دارای موهای صاف اغلب دارای موهای نرم و لطیفی هستند، اما فر کردن مو موجب خشکی می‌شود. در این مقاله به روش‌های مراقبت از موی فر شده خواهیم پرداخت.

مراقبت از موی فر شده

ادامه مطلب ...

با 18 مورد از خواص سیب گلاب آشنا شوید

سیب گلاب جزء خانواده سیب‌ها محسوب شده و یک میوه تابستانی به شمار می‌رود. این سیب بسیار خوشمزه و خوشرنگ بوده و دارای مزایای سلامتی زیادی است. سیب گلاب در شهرستان کهنز، تربت حیدریه،شهریار، اصفهان و شیراز کشت شده و طعم فوق العاده‌ای دارد. سیب گلاب دارای ترکیبات ارزشمندی مانند آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم است. پوست سیب گلاب نسبت به سایر سیب‌ها ضخیم‌تر بوده و به همین دلیل عطر خود را بیشتر حفظ می‌کند. در این مقاله به معرفی رایج‌ترین خواص سیب گلاب خواهیم پرداخت.

خواص سیب گلاب

ادامه مطلب ...

12 مورد از نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان

آلوده شدن به ویروس ایدز، ممکن است تا مدت‌ها هیچ نشانه و علائمی نداشته باشد و به طور کلی پیشرفت آن در افراد مختلف، متفاوت است. در حقیقت، بروز علائم ممکن است از چند ماه تا حدودا 10 سال طول بکشد و در این دوران ویروس در حال رشد بوده و سلول‌های ایمنی بدن را آلوده و در نهایت نابود می‌کنند. زمانی که سیستم ایمنی بدن سرکوب می‌شود، علائم ایدز به تدریج در سراسر بدن ظاهر می‌شوند که دهان هم یکی از این نواحی به شمار می‌رود.  علائم دهانی ایدز شامل برخی از آفت‌های دهانی و نشانه‌های دیگر می‌باشد که به محض مشاهده آن‌ها باید به پزشک مراجعه کرد. در این مقاله به نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان خواهیم پرداخت.

نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان

ادامه مطلب ...

آموزش بهترین نحوه رفتار با سالمندان

دوره سالمندی در حقیقت به دوره‌ای گفته می‌شود که افراد سن 65 سال را گذرانده و توانایی‌شان برای اموری که در گذشته انجام می‌دادند، کاهش یافته است. محبت به سالمندان و انجام کارهای روزمره آن‌ها کمترین کاری است که ما می‌توانیم برایشان انجام دهیم. نحوه رفتار با سامندان بسیار حائز اهمیت است، زیرا آن‌ها در این سن بسیار حساس و زودرنج می‌شوند. برخی از سالمندان به دلیل ناتوانی در انجام کارهای روزمره، از دست دادن همسر یا عزیزان و عدم استقلال مالی دچار افسردگی شده و گوشه نشین می‌گردند، به همین خاطر باید بیشتر به آن‌ها توجه نمود. در این مقاله به چگونگی نحوه رفتار با سالمندان خواهیم پرداخت.


رفتار با سالمندان

ادامه مطلب ...

10 راه صاف کردن مو به روش گیاهی (ویدیو)

افرادی که دارای موهای فر یا مجعد هستند، برای صاف کردن موهای خود روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. صاف کردن مو با مواد شیمیایی علاوه بر آسیب رساندن به مو، اثر کوتاه مدتی دارد و صاف کردن با اتو و سشوار نیز عوارضی مانند خشکی مو، حساسیت پوستی و ریزش مو را در پی دارد. اگر می‌خواهید موهای صاف و بدون آسیبی داشته باشید، چاره کار استفاده از مواد طبیعی است. برای صاف کردن مو به روش گیاهی همراه ما باشید.

1. روغن‌های گرم

استفاده مرتب از روغن‌های گرم شده یکی از ساده‌ترین و بهترین کارها برای صاف کردن و آبرسانی به موهاست. به گزارش مجله پزشکی آسان طب بهترین روغن‌ها برای انجام این کار، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن کنجد هستند. به منظور استفاده از این روش، روغن‌های نامبرده شده را کمی گرم کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی موهای خود بمالید. سپس، موهای خود را کاملا شانه زده تا روغن به طور یکسان به همه جا برسد. پس از این مرحله، یک حوله گرم و مرطوب برداشته و به مدت 30 تا 40 دقیقه موهای خود را با آن بپوشانید. پس از آن، موهای خود را با شامپو شستشو داده و زمانی که موهایتان هنوز خیس است، آن‌ها را با شانه دندانه درشت شانه بزنید و اجازه دهید خشک شوند.

صاف کردن مو به روش گیاهی

ادامه مطلب ...