سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

علائم، علل، تشخیص و درمان آسم کودکان

حدود 80 درصد از کودکانی که مبتلا به آسم هستند، دارای علائمی می‌باشند که معمولا تا سن 5 سالگی ظاهر می‌شوند. آسم به التهاب لوله‌های نایژه‌ اشاره دارد؛ این لوله‌ها هوا را به داخل و خارج از ریه‌ها هدایت می‌کنند. زمانی که علائم ظاهر می‌شوند، تنفس برای کودک دشوار خواهد شد.  یکی از علائم آسم در کودکان و بزرگسالان، خس خس سینه است، با این حال، آسم کودکان ممکن است بدون بروز این نشانه ظاهر شود. تشخیص آسم در کودکان دشوار است، زیرا آن‌ها دارای راه‌های هوایی کوچکی هستند.

آسم کودکان

ادامه مطلب ...

علل مهم لخته شدن خون در مغز و پیشگیری از آن

لخته شدن خون در مغز یک وضعیت جدی، خطرناک و تهدید کننده زندگی است. در این شرایط علائمی مانند فلج صورت و بدن و همچنین اختلالات بینایی و گفتاری رخ خواهند داد. در صورتی که فرد به لخته شدن خون در مغز خود مشکوک باشد و دارای علائم فوق باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کند. اصطلاح لخته شدن خون در مغز به هر دو واژه لخته شدن خون و خونریزی در مغز اشاره دارد. در هر صورت در این شرایط رساندن خون به بخشی از مغز با مشکل مواجه شده و علائم خاصی ظاهر می‌شوند. لخته شدن خون در مغز در صورت عدم تشخیص به موقع و مراجعه فوری به مراکز درمانی می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد. طبق گفته سایت ویکی پدیا، ترومبوز که در زبان محاوره‌ای لخته خون نامیده می‌شود، آخرین فراورده مسیر لخته شده خون در هموستاز می‌باشد. 

لخته شدن خون در مغز

ادامه مطلب ...

درمان خانگی خس خس سینه با 10 روش نوین

خس خس سینه یک عارضه رایج از اختلالات مختلف تنفسی بوده که موجب انسداد راه گلو می‌شود. چندین روش برای درمان خانگی خس خس سینه وجود دارد اما به علت ایجاد آن بستگی دارد. خس خس سینه زمانی رخ می‌دهد که راه‌های هوایی گلو مسدود و ملتهب شوند. از دلایل ایجاد این وضعیت می‌توان به سرما، آسم، آلرژی یا شرایط جدی‌تری مانند بیماری مزمن انسدادی ریه اشاره کرد. در این مقاله به بررسی 10 درمان خانگی خس خس سینه خواهیم پرداخت. برای مطالعه مطلب درمان خانگی خس خس سینه 3 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

درمان خانگی خس خس سینه

ادامه مطلب ...

اختلال هموکروماتوز یا آهن بیش از حد در خون

هموکروماتوز یا آهن بیش از حد در خون اختلالی است که در آن فرد از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که بیش از حد آهن جذب می‌کنند، مصرف می‌نماید. این عارضه در صورتی که بدون درمان رها شود، می‌تواند به قسمت‌های مختلف بدن آسیب برساند. آهن اضافی در کبد، قلب، پانکراس و سایر اعضای بدن ذخیره می‌شود. در نظر داشته باشید که آسیب به پانکراس می‌تواند منجر به دیابت شود و هموکروماتوز ارثی نیز ممکن است به سرطان و بیماری قلبی بیانجامد. هموکروماتوز می‌تواند در نتیجه تغییرات ژنتیکی یا ثانویه، بیماری و سایر شرایط ایجاد شود. این وضعیت موجب برنزه شده پوست شده و نوع اولیه آن اغلب بر افراد سفید پوست تاثیر می‌گذارد.

هموکروماتوز

ادامه مطلب ...

11 مورد از علائم کمبود ویتامین B12

ویتامین B12 یک ماده مغذی ضروری است که برای حفظ عملکرد بدن ضروری می‌باشد. علائم کمبود ویتامین B12 شامل خستگی، کم خونی و مشکلات عصبی هستند. بدن انسان ویتامین B12 را ایجاد نمی‌کند، بنابراین افراد باید این ماده مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنند. این ویتامین برای ساخت DNA و گلبول‌های قرمز بسیار مهم است و به سیستم عصبی کمک می‌کند. ویتامین B12 نقش مهمی در تولید سلول‌های خونی دارد. به طور کلی، بسیاری از علائم کمبود ویتامین B12 به علت کمبود سلول‌های سالم خون ایجاد می‌شوند. بدن انسان به مقدار زیادی از  این سلول‌ها نیاز دارد تا اکسیژن را در اطراف بدن نگه داشته و به حفظ سلامت اندام‌ها کمک کند. کمبود ویتامین B12 می‌تواند منجر به مشکلات جسمی و روحی زیادی شود.

علائم کمبود ویتامین B12

ادامه مطلب ...