سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

درمان خانگی خس خس سینه با 10 روش نوین

خس خس سینه یک عارضه رایج از اختلالات مختلف تنفسی بوده که موجب انسداد راه گلو می‌شود. چندین روش برای درمان خانگی خس خس سینه وجود دارد اما به علت ایجاد آن بستگی دارد. خس خس سینه زمانی رخ می‌دهد که راه‌های هوایی گلو مسدود و ملتهب شوند. از دلایل ایجاد این وضعیت می‌توان به سرما، آسم، آلرژی یا شرایط جدی‌تری مانند بیماری مزمن انسدادی ریه اشاره کرد. در این مقاله به بررسی 10 درمان خانگی خس خس سینه خواهیم پرداخت. برای مطالعه مطلب درمان خانگی خس خس سینه 3 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

درمان خانگی خس خس سینه

10 روش درمان خانگی خس خس سینه

هدف از درمان خس خس سینه، باز کردن راه‌های هوایی، کاهش آلودگی و عوامل تحریک کننده است. در صورتی که فرد، مبتلا به آسم یا بیماری‌های دیگری باشد که موجب خس خس سینه شود، باید حتما به پزشک مراجعه کرده و از داروهای تجویز شده برای آن استفاده کند. در رابطه با خس خس سینه یا ویز اطلاعاتی در سایت ویکی پدیا نیز درج شده است. ویز را در ویکی پدیا بخوانید.

روش‌های درمان خانگی خس خس سینه در زیر آورده شده‌اند که به آن‌ها خواهیم پرداخت:

مورد اول؛ استنشاق بخار: استشمام گرما و رطوبت زیاد برای پاکسازی سینوس‌ها و باز کردن راه‌های تنفسی بسیار موثر می‌باشد. برای انجام این کار، فرد می‌تواند از روش زیر استفاده کند:

  • آب داغ را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و در بخار آن نفس بکشید.
  • حوله را روی سر قرار دهید تا رطوبت اضافی از بین برود.
  • چند قطره روغن مونولول یا اکالیپتوس را به آب اضاف کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.


درمان خانگی خس خس سینه

مورد پنجم؛ فیلتر هوا: استفاده از فیلتر هوا نیز جزء درمان خانگی خس خس سینه به شمار می‌رود. در صورت وجود آلودگی هوا یا آلاینده‌ها، بسیاری از شرایط از جمله خس خس سینه بدتر خواهند شد. نصب یک فیلتر هوا در خانه می‌تواند تا حدودی موجب کاهش خطر ابتلا به این وضعیت و یک تنفس راحت شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.