سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

11 مورد از علائم کمبود ویتامین B12

ویتامین B12 یک ماده مغذی ضروری است که برای حفظ عملکرد بدن ضروری می‌باشد. علائم کمبود ویتامین B12 شامل خستگی، کم خونی و مشکلات عصبی هستند. بدن انسان ویتامین B12 را ایجاد نمی‌کند، بنابراین افراد باید این ماده مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنند. این ویتامین برای ساخت DNA و گلبول‌های قرمز بسیار مهم است و به سیستم عصبی کمک می‌کند. ویتامین B12 نقش مهمی در تولید سلول‌های خونی دارد. به طور کلی، بسیاری از علائم کمبود ویتامین B12 به علت کمبود سلول‌های سالم خون ایجاد می‌شوند. بدن انسان به مقدار زیادی از  این سلول‌ها نیاز دارد تا اکسیژن را در اطراف بدن نگه داشته و به حفظ سلامت اندام‌ها کمک کند. کمبود ویتامین B12 می‌تواند منجر به مشکلات جسمی و روحی زیادی شود.

علائم کمبود ویتامین B12

علائم کمبود ویتامین B12 و بررسی آن‌ها

کمبود ویتامین B12 ممکن است بین 1.5 تا 15 درصد از افراد را تحت تاثیر قرار دهد. این کمبود می‌تواند طیف وسیعی از نشانه‌هایی را که بر سلامت روحی و جسمی فرد تاثیر می‌گذارند، ایجاد نماید. بدن انسان قادر به ذخیره‌سازی ویتامین B12 نیست، بنابراین مهم است که غذاهای حاوی این ویتامین را به طور منظم مصرف کنیم. به گزارش مجله پزشکی آسان طب بزرگسالان روزانه حدودا به 2.4 میکروگرم ویتامین B12 نیاز دارند. ویتامین B12 یک ویتامین محلول در آب است که در مواد غذایی حیوانی وجود دارد و شامل موارد زیر می‌گردد:

  • گوشت قرمز
  • مرغ
  • تخم مرغ
  • لبنیات
  • ماهی

اگر فرد غذاهای حیوانی بخورد، باید ویتامین‌های گیاهی و وگان را به رژیم غذایی خود اضافه کند. آن‌ها شامل غلات غنی شده، شیر، میوه، نان و مخمر تغذیه‌ای هستند. اطلاع از تمام علائم می‌تواند به افراد کمک کند تا روند درمان را پیش بگیرند. 


علائم کمبود ویتامین B12

مورد پنجم؛ تندی ضربان قلب: یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین B12، تند زدن ضربان قلب است. کاهش تعداد گلبول‌های قرمز در خون ممکن است موجب تندی ضربان قلب شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.