سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

معرفی 5 مورد از خواص بی‌نظیر روغن گلرنگ بر روی سلامتی

گلرنگ یکی از گیاهان بومی ایران است که به خانواده کاسنیان تعلق دارد. این گیاه با نام‌هایی نظیر کاجیره، کاغاله، کافشه و گل خشت نیز شناخته می‌شود. در حال حاضر این گیاه را می‌توانید در تمام نقاط دنیا یافت کنید چرا که گلرنگ به سرعت با اقلیم‌های گوناگون تطبیق پیدا می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این گیاه می‌توانیم به مواردی مانند برگ‌های پهن، گل‌هایی زرد تا نارنجی، ارتفاعی 60 سانتیمتری و ساقه‌ای خاردار اشاره کرد. روغن گلرنگ تاثیرات بسیاری بر روی سلامتی از خود بجای می‌گذارد و به همین دلیل است که اطبای بزرگی همچون ابوعلی سینا و زکریا راضی، نسخه‌های درمانی بسیاری را با استفاده از این روغن توصیه می‌کنند. برای آشنایی با مهم‌ترین خواص روغن گلرنگ ما را همراهی کنید.

روغن گلرنگ

خواص روغن گلرنگ

همان طور که اشاره شد، خواص درمانی بسیاری را به این گیاه و روغنش نسبت می‌دهند. استفاده از این گیاه به هزاران سال پیش بر می‌گردد، زمانی که پزشکان مصری از این گیاه برای درمان بیماری‌های پوستی فرعون بهره می‌گرفتند. کشورهای زیادی در حال حاضر این گیاه را در مقیاس انبوه کشت می‌کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آمریکا، ترکیه و اسپانیا اشاره کرد. جالب است بدانید که از مواد این گیاه در ساخت بیش از 1300 گونه دارو استفاده می‌شود. همین موضوع حکایت از اهمیت بالای گلرنگ است.

روغن گلرنگ

کاهش وزن

افرادی که دوست دارند از شر اضافه وزن خود خلاص شوند نیز بهتر است از این روغن استفاده کنند. این خاصیت نیز ناشی از اسیدهای چرب امگا 6 موجود در گلرنگ می‌باشد. دانشمندان معتقد هستند که مصرف این اسیدها باعث می‌شود تا بدن چربی‌ها را بجای اینکه ذخیره کند، بسوزاند. از آنجا که از این روغن برای پخت و پز نیز استفاده می‌شود، شما بدون اینکه در رژیم غذایی خود تغییرات زیادی ایجاد کنید، تنها با اضافه کردن این روغن می‌تواند به سرعت وزن خود را کاهش بدهید. در سال‌های اخیر از این خاصیت امگا 6 در مکمل‌های کاهش وزن استفاده می‌شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.