سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سیستم گوارش بدن خود را بشناسید و عیب یابی کنید

گوارش سالم اساس سلامت و تندرستی کلیه‌ی بدن است و تخمین زده شده که حدود 80 تا 90 درصد از سیستم ایمنی بدن ما در سلول های پوشش روده واقع شده است پس مطمئن شدن از عملکرد درست دستگاه گوارش کار بسیار درستی است زیرا اگر گوارش بهتر انجام شود در نتیجه درصد سلامت عمومی شما بالا می رود. در این مقاله قصد داریم به معرفی سیستم گوارش بدن و علائم بیماری‌های آن بپردازیم.

سیستم گوارش بدن

سیستم گوارش بدن چگونه کار می‌کند؟

 دستگاه گوارش از اتصالات محکمی تشکیل شده و باید گفت در واقع ذرات بزرگ و کنار گذاشته شده غذا، باکتری ها و مواد زایدی که نباید داخل بدن باشند را از بدن ما خارج می کند. چون دستگاه گوارش اصلی ترین مرز بین ما و جهان خارج است. ممکن است اتصالات محکم با گذشت زمان به خاطر خوردن غذاهای نامناسب، داروها، داروهای نامناسب، ملتهب کننده ها مثل الکل، دود سیگار، شکر و یا حتی استرس آسیب ببیند و تخریب شود.

زمانی که این اتصالات محکم آسیب ببینند و از هم جدا شوند، ذرات غذا و موادی که نباید دیگر در بدن باشند وارد بدن می شوند و بدن را ملتهب می کنند. وقتی که التهاب ایجاد شد، علائم عدم سلامت و مشکلات گوارشی مثل سندروم روده تحریک پذیر بروز می کند. اما خیلی از افراد نمی دانند علائمی مثل درد مفاصل، خستگی، افسردگی، عملکرد شناختی، همینطور آسم و آلرژی و بیماری های پوستی مانند اگزما هم به عملکرد نادرست دستگاه گوارشی مربوط می شود.

علائم بیماری‎‌های سیستم گوارش بدن چیست؟

سیستم گوارش بدن

قرمزی مدفوع یا قرمز-قهوه ای بودن آن ها می تواند حاکی از چند بیماری باشد که سرطان، پولیپ روده بزرگ و بیماری کولیت اولسراتیو (کرون) از جمله آن ها هستند. البته شیرین بیان و ترکیبات دارای آهن زیاد هم می توانند سبب سیاه شدن رنگ مدفوع شوند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.