سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

کاهش فشارخون با مصرف داروی رامیپریل Ramipril

مشخصا یکی از مهمترین امراضی که انسان امروزی، اغلب با زندگی ماشینی درگیر است را می توان بیماری فشار خون بالا فرض کرد. عمدتا این بیماری با بالا رفتن سن و کاهش فعالیت بدنی بیشتر نمود پیدا می کند اما متاسفانه به دلیل کم تحرکی، استرس، غذاهای فست فود و استعمال دخانیات بسیاری از افراد از سن جوانی به عارضه ی فشارخون بالا دچار می شوند. این عارضه به صورت بسیار مستقیم به کارکرد قلب تاثیر می گذارد و در صورت عدم کنترل و درمان، فرد را با مشکلات جدی قلبی-عروقی و حتی مرگ مواجه می کند. تشخیص به موقع در درمان و کنترل عوارض فشارخون بالا بسیار مهم است. داروی رامیپریل یکی از انواع داروهای ضد فشارخون بالاست که توسط بسیاری از پزشکان تجویز می شود که مانند همه ی داروهای این دسته از مکانیزم درمانی خاصی برخوردار است. این مطلب به توضیح مشخصات و کارکرد داروی رامیپریل در بدن اختصاص دارد.

داروی رامیپریل

 نمایی نزدیکتر از مشخصات داروی رامیپریل

داروی رامیپریل (Ramipril) که از داروهای پرکاربرد و معروف ضد فشارخون بالا محسوب می شود را می توان با نام اختصاری و تجاری Tritace از داروخانه ها و مراکز معتبر فروش دارو تهیه و مصرف کرد، البته شایان ذکر است که به دلیل بروز عوارض خطرناک و جدی مصرف بیش از حد داروی رامیپریل این دارو تنها با نسخه پزشک قابل خریداری است. همانطور که در مقدمه هم به شکل مختصر توضیح دادیم داروی رامیپریل به عنوان درمان فشارخون و نوعی از نارسایی قلبی (قلب قادر به انجام درست و دقیق وظایف خود نمی باشد) بیشترین کاربرد را در علم پزشکی دارد. البته در برخی موارد داروی رامیپریل برای افرادی که به حمله ی قلبی دچار شده اند و همچنین برای پیشگیری از آسیب های کبدی در افراد مبتلا به انواع دیابت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ی بسیار مهم در خصوص مصرف داروی رامیپریل اینست که برای افزایش تاثیرات این دارو در درمان فشارخون بالا و نارسایی قلبی باید همراه آن از داروهای ادرار آور هم استفاده شود.

نحوه ی تاثیرات داروی رامیپریل

داروی رامیپریل

داروی رامیپریل مهار کننده ی آنزیمی مبدل به نام انژیوتانسین است که از طریق انبساط و آرامش بخشیدن به دیواره های رگهای خونی باعث گشاد شدن و تسهیل گردش خون می شود و به این صورت فشارخون فرد پایین آمده و اکسیژن رسانی به قلب و سایر اعضا بهبود می یابد. با گذشت حدودا ۲ ساعت از مصرف این دارو می توان تاثیرات درمانی آن را مشاهده کرد و تا ۲۴ ساعت این اثرات در بدن قابل رویت می باشد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.