سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

قبل از کاشت و پرورش گل یاسمن حتما این مطلب را بخوانید

گل یاسمن یکی از خوشبوترین و خوشرنگ‌ترین گل‌های موجود در طبیعت می‌باشد که طرفداران بسیاری داشته و هر شخصی حتی اگر یکبار نیز بوی آنرا استشمام نماید مایل است تا یک یا تعدادی از آنرا به منزل و محل کار خودش برده و به صورت خانگی پرورش دهد. گل یاسمن به صورت طبیعی در رنگهای مختلفی دیده می‌شود و ارتفاع آن در صورت مراقبت اصولی به بیش از یک متر نیز می‌رسد. گلدهی این گل زیبا از اواخر زمستان آغاز شده و می‌تواند تا تابستان نیز این گلدهی ادامه داشته باشد. در صورتی که در این بازه زمانی فرصت حضور در باغ پرورش گل یاسمن را داشته باشید می‌توانید منظره‌ای زیبا و معطر را نظاره گر باشید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی گل یاسمن بپردازیم.

گل یاسمن

آشنایی با گل یاسمن

گیاهشناسان یاسمن را یکی از گل های خانگی می دانند زیرا این گل به سادگی با شرایط محیط منزل سازگار شده و می تواند عطر خود را در منزل شما پراکنده کند. از گل یاسمن برای هدیه دادن به دیگران نیز می توان استفاده نمود. گل یاسمن گونه های متفاوتی دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با گونه های متفاوت آن و همچنین شرایط نگهداری گل یاسمن در منزل بیشتر آشنا نماییم.

انواع گل یاسمن

  1. یاسمن صورتی
  2. یاسمن نارنجی
  3. یاسمن ستاره‌ای

شرایط نگهداری از گل یاسمن

گل یاسمن

آبیاری: 

این گل جزء آن دسته از گیاهانی است که می بایست به صورت مرتب به آن آب داده شود تا بتواند انرژی لازم مورد نیاز برای گل دهی در زمان خود را کسب نماید توجه داشته باشید که نیاز این گیاه به آب در دوران گلدهی بیشتر نیز خواهد شد. برای آبیاری نیز در فصول گرم سال می بایست خاک گیاه همواره مرطوب باشد ولی در فصول سرد ابتدا می بایست سطح خاک تا حدودی خشک شده و سپس نسبت به آبیاری گیاه اقدام نمود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.