سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

آلرژی هندوانه و نشانه‌های آن را جدی بگیرید

یکی از آلرژی‌هایی که بسیار نادر می‌باشد آلرژی هندوانه نام دارد، اکثر آلرژی‌ها دارای علائم یکسانی هستند اما باید بتوان با روش‌هایی خاص مشکل را دقیق شناسایی کرد و متعاقبا نسبت به آن در مصرف مواد غذایی دقت لازم را داشت، آلرژی هندوانه غالبا در دوران کودکی ایجاد خواهد شد اما در برخی از افراد بزرگسال نیز مشاهده شده است. در این مقاله قصد داریم به سراغ بررسی آلرژی هندوانه برویم، میوه‌ای بسیار شیرین که می‌تواند برای برخی از افراد دردسرساز باشد.

آلرژی هندوانه

بررسی علائم مربوط به آلرژی هندوانه

همانطور که در بخش مقدمه هم گفته شد علائم آلرژی هندوانه شباهت‌های زیادی به سایر آلرژی‌ها دارد، این علائم می‌توانند ظرف چند دقیقه پس از تماس با هندوانه ایجاد گردند، برخی از شایعترین علائم مربوط به آلرژی هندوانه را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

  • ایجاد سرفه‌های مداوم
  • کهیر
  • احساس ناخوشایند در گلو
  • گرفتگی معده
  • داشتن دل درد
  • حالت تهوع یا استفراغ

یک واکنش شدید آلرژیک می‌تواند موجب ایجاد پدیده آنافیلاکسی گردد، این مشکل می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد و مشکلات زیادی را به بار آورد. تمامی افرادی که دچار واکنش‌های آلرژیک گردند باید سریعا مراقبت‌های پزشکی را دریافت نمایند، آنها امکان دارد نیازمند تزریق اپی نفرین هم باشند اما باید بدانید که این کار تنها باید به دستور پزشک و در شرایط خاص صورت گیرد، از انجام هرگونه کار خودسرانه جدا اجتناب کنید.

معرفی شیوه‌های درمانی آلرژی هندوانه

آلرژی هندوانه

در صورتی که افراد دچار آلرژی هندوانه خفیفی باشند مسلما می‌توان با برخی از روش‌های دارویی مشکل را حل و فصل کرد، اما اگر فردی بداند که دچار حساسیت شدید به هندوانه است باید در صورت مواجه شدن با علائم سریعا با اورژانس تماس گرفته و یا از قبل مشورت‌های لازم را با پزشک برای برخورد با این حالت انجام داده باشد، تماس با اورژانس را در شرایط حساس فراموش نکنید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.