سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

افزایش سوخت و ساز با مصرف بلوط

بلوط نوعی درخت بزرگ و مستحکم است که میوه‌ای به همین نام نیز دارد. این گونه از درخت به خانواده راشیان تعلق دارد. این درختان عمر بسیار طولانی دارند به طوری که تا 2 هزار سال می‌توانند زندگی کنند. دانشمندان باور دارند که بلوط بومی کشورهای اروپایی و آسیای میانه است اما امروزه در بیشتر کشورها پرورش داده می‌شود. میوه این درخت یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شود که دارای تأثیرات مثبت فراوانی می‌باشد. مصرف بلوط می‌تواند به شما در موارد مختلفی کمک کند. اگر دوست دارید با خواص و فواید درمانی این آجیل آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

بلوط

خواص بلوط

دانشمندان تا به حال آزمایش‌های فراوانی بر روی این آجیل انجام داده‌اند که نتایج بیشتر آنها نشان می‌دهد استفاده از آن در رژیم غذایی ضروری می‌باشد. جالب است بدانید که در بلوط می‌توانید با ترکیبات شگفت انگیز و با ارزشی مانند ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B5 (پانتووتنیک اسید)، ویتامین B6 و ویتامین B9 (فولات) مواجه شوید. علاوه بر این، این آجیل سرشار از مواد معدنی مختلی مانند کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، آهن، پتاسیم و روی نیز می‌باشد. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد چرا این آجیل را باید در طول هفته استفاده کنیم.

بهبود هضم

بلوط

بیماری‌های گوارشی در سال‌های اخیر به یکی از نگران کننده‌ترین مشکلات جوامع بشری تبدیل شده‌اند چرا که این روزها به دلیل تغییر عادت‌های غذایی، نرخ ابتلا به این بیماری‌ها افزایش داشته است. درست مانند سایر آجیل‌ها، بلوط نیز سرشار از فیبر می‌باشد. فیبرها باعث می‌شوند که شانس ابتلا به یبوست کاهش پیدا کند چرا که وجود این ماده به تسهیل حرکت مدفوع در بدن منجر می‌شود. همچنین در سال‌های اخیر دانشمندان ثابت کرده‌اند که استفاده از فیبر با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی مانند کولون و سرطان معده در ارتباط می‌باشد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.