سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بهترین روش‌های درمان ریزش مو در مردان

بسیاری از مردان مبتلا به ریزش مو هستند و دلایل زیادی برای بروز این وضعیت وجود دارد. به گفته انجمن آمریکایی ریزش مو، تقریبا دو سوم مردان در سن 35 سالگی دچار ریزش مو می‌شوند و 85 درصد از آن‌ها در سن 50 سالگی به این وضعیت دچار خواهند شد. روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو در مردان وجود دارد که با توجه به علت آن متفاوت می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تمامی روش‌های درمان ریزش مو در مردان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

درمان ریزش مو در مردان

بررسی کامل روش‌های درمان ریزش مو در مردان

درمان ریزش مو در مردان اغلب شامل ترکیبی از داروها، پماد‌ها، کرم‌ها و شامپوها می‌شود که در زیر به برخی از مهم‌ترین روش‌های آن خواهیم پرداخت:

√ داروها: برخی از داروها می‌توانند به درمان ریزش مو در مردان کمک کنند که در اغلب موارد به صورت فوم یا پماد موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از شایع‌ترین این داروها می‌توان به دو مورد ماینوکسیدیل و فیناستراید اشاره کرد. ماینوکسیدیل در اصل برای درمان فشار خون بالا طراحی شده است، اما توسعه دهندگان آن دریافتند که این دارو دارای اثر جانبی رشد موی ناخواسته می‌باشد.

پیشگیری از ریزش مو در مردان

درمان ریزش مو در مردان

پیشگیری اغلب یکی از بهترین‌ راه‌های جلوگیری از هر نوع بیماری محسوب می‌شود. پیشگیری بسته به علت دقیق ریزش مو، در برخی موارد ممکن است مانع ریزش مو یا به حداقل رساندن آن شود. برخی از بهترین‌ روش‌های پیشگیری در زیر آورده شده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل
  • استفاده از شانه‌های دندانه درشت

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.