سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

آنچه باید در رابطه با باکتری اشرشیاکلی بدانید

اشرشیاکلی نوعی باکتری است که معمولا در ارگانیسم‌های خونگرم یافت می‌شود. بیشتر انواع اشرشیاکلی بی‌آزار هستند اما بخشی از آن‌ها می‌توانند موجب بروز مسمومیت غذایی، درد شکم، تب، اسهال و گاهی استفراغ شوند. اشرشیاکلی O157:H7 یکی از گونه‌های سمی بوده و یک سم به نام Shiga تولید می‌کند. این سم یکی از قوی‌ترین سموم است و می‌تواند باعث عفونت روده شود. در ایالات متحده هر ساله حدود 265 هزار نفر مبتلا به این نوع از عفونت می‌گردند. اکثر افراد طی 6 تا 8 روز پس از ابتلا بهبود می‌یابند اما این مسئله در نوزادان و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، می‌تواند خطرناک باشد. برخی از انواع دیگر عفونت اشرشیاکلی می‌تواند منجر به عفونت‌های دستگاه ادراری، بیماری تنفسی، پنومونی و بیماری‌های دیگر مانند مننژیت شود.

اشرشیاکلی

ارائه اطلاعاتی در رابطه با اشرشیاکلی

اشرشیاکلی یا به اختصار E.coli به طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها اشاره دارد که می‌تواند باعث بیماری‌های مختلف از جمله پنومونی، عفونت‌های دستگاه ادراری و اسهال شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب اکثر گونه‌های این باکتری برای انسان‌ها بی‌ضرر هستند اما برخی از انواع آن نیز می‌توانند موجب بروز تهوع، استفراغ و تب شوند. نوع خاصی از عفونت اشرشیاکلی در افراد حساس می‌تواند منجر به نارسایی کلیه شود. بهتر است بدانید که رعایت موارد بهداشتی از گسترش این وضعیت جلوگیری خواهد کرد.

اشرشیاکلی

√ نشستن دست: رعایت نکردن بهداشت و شستشوی نامناسب دست می‌تواند موجب بروز این عفونت شود. افرادی که در رستوران‌ها کار می‌کنند و پس از رفتن به سرویس بهداشتی دست خود را به طور مناسب شستشو نمی‌دهند، می‌توانند عفونت را به مشتریان رستوران یا سایر کارکنان گسترش دهند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.