سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

خواص روغن کرمانشاهی در طب سنتی

روغن کرمانشاهی یکی از سالم‌ترین انواع روغن‌های خوراکی است که با نام‌هایی مانند روغن حیوانی و یا ساری یاغ نیز شناخته می‌شود. با این که ما به این گونه روغن، روغن کرمانشاهی می گوییم، جالب است بدانید که دانشمندان باور دارند شمال آفریقا به عنوان خواستگاه اصلی آن شناخته می‌شود. این روغن کمترین میزان املاح را دارد و از همین رو بیشتر کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنیم. معمولاً روغن کرمانشاهی از شیر گاو و یا شیر گوسفند تهیه می‌شود. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی مصرف این روغن اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

روغن کرمانشاهی

خواص روغن کرمانشاهی

این روغن نه تنها در آشپزی مصرف می‌شده، بلکه جالب است بدانید استفاده از آن طب سنتی نیز به شدت رایج بوده است. مسلماً مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این روغن مربوط به چربی‌ها می‌شود. در واقع خیلی‌ها از آن به عنوان چربی خالص یاد می‌کنند و به همین دلیل بهتر است که در مورد استفاده از آن دقت کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این روغن ویتامین A، ویتامین E و ویتامین D، امگا 3، اسید لینولئیک و اسید بوتیریک نیز یافت می‌شود. هر کدام از این مواد قادر هستند تأثیرات مثبت فراوانی بر روی بدن شما بگذارند.

کاهش التهاب

روغن کرمانشاهی

التهاب یکی از عوامل خطرناک است که قادر است در بسیاری از موارد شما را تهدید کند. تقریباً بیش از نیمی از بیماری‌های مزمن ریشه در التهاب دارند و از همین رو کاهش آن می‌تواند یک روش عالی برای تقویت سطح سلامتی باشد. همان طور که در بالا نیز گفتیم، در روغن کرمانشاهی مقادیر قابل توجه ای از اسید بوتریک وجود دارد که یکی از مهم‌ترین اسیدهای زنجیره کوتاه خوراکی محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص این اسید در بدن کاهش التهاب می‌باشد. این موضوع می‌تواند به شما در مواردی مانند پیشگیری از ابتلا به التهابات دستگاه گوارشی کمک کند. از جمله مهم‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به التهاب روده اشاره کرد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.