سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

روغن لامی چیست و چه خواصی دارد؟

لامی گونه‌ای درخت است که با نام علمی Canarium luzonicum) شناخته می‌شود و به خانواده مخروطیان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند که این گونه از درخت بیشتر در کشورهای آمریکای شمالی و اروپای مرکزی یافت می‌شود. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این درخت صمغ آن می‌باشد که به روغن لامی معروف است. در این روغن فواید شگفت انگیز و فوق العاده ای نهفته است که می‌تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. علاوه بر این از صمغ این درخت در صنعت عطرسازی و ساخت لاک نیز استفاده می‌شود. اگر دوست دارید در مورد خواص روغن لامی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن لامی

خواص روغن لامی

همان طور که اشاره شد در این روغن خواص و فواید درمانی زیادی نهفته است که این موضوع ریشه در ترکیبات بی نظیر موجود در آن دارد. در سال 2008 گروهی از دانشمندان چینی دانشگاه تیانجین آزمایشی در دو مرحله‌ای را بر روی روغن لامی انجام دادند که نتایج حاکی از این بود که شما در این روغن می‌توانید با مواد با ارزشی همچون دیپنتن، الیمیکین، المول، لیمونن، فلاندرن و ترپینئول آشنا شوید. جالب است بدانید که از روغن لامی در بسیاری از فرهنگ‌ها مانند بومی‌های آمریکایی و سلتیک ها به عنوان یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی استفاده می‌شده است.

کاهش درد

روغن لامی

یکی دیگر از ویژگی‌های بی نظیر این روغن که از آن برای قرن‌ها استفاده می‌شده، کاهش درد می‌باشد. امروزه برای از بین بردن درد از مسکن‌ها استفاده می‌شود که اکثر متخصصان باور دارند این داروها دارای عوارض جانبی هستند. استفاده از این روغن همان تأثر مسکن‌ها را دارد با این تفاوت که هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. شما می‌توانید از روغن لامی برای درمان دردهایی مانند سر درد، میگرن، سرما خوردگی، تب و کوفتگی‌ها استفاده کنید. این روغن در بیشتر داروخانه‌های دنیا در دسترس می‌باشد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.