سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

کوسکوس چیست و چه خواصی دارد؟

کوسکوس نوعی غذا است که بیشتر در کشورهای عربی، مدیترانه‌ای و شمال آفریقا مصرف می‌شود. عده‌ای باور دارند که خاستگاه اصلی این غذا سیسیل ایتالیا می‌باشد اما شواهد اخیر نشان می‌دهد که کوسکوس ابتدا در مصر تهیه می‌شده است. این غذا نام‌های دیگری نیز دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند سیکسو و بلغور عربی اشاره کرد. کوسکوس بسیاری مقوی است چرا که در پخت آن از موادی مانند سمولینای گندم، آرد گندم، سبزیجات، حبوبات و حتی گوشت قرمز استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر کارشناسان تغذیه آزمایش‌های گوناگونی را بر روی این غذا ترتیب داده‌اند که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

کوسکوس

خواص کوسکوس

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، در تهیه این غذا از مواد مفید و با ارزش مختلفی استفاده می‌شود و به همین دلیل است که با مصرف کوسکوس می‌توانید از ترکیبات بی نظیری همچون انواع ویتامین‌ها، سلنیم، تیامین، نیاسین، اسید فولیک و منگنز بهره ببرید. جالب است بدانید که این غذا دو برابر بیشتر از پاستا حاوی ویتامین B6 می‌باشد. ذکر این موضوع نیز واجب است که کوسکوس از نظر موسسه دارو و غذای ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از وعده‌های سالم و درجه یک به شمار می‌رود. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که استفاده از این غذا چقدر برای شما مفید است.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

کوسکوس

همان طور که در بالا گفتیم در این غذا آنتی اکسیدان‌های فراوانی وجود دارد. این مواد می‌توانند شما را در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن در امان نگه دارند. علاوه بر تأثیر آنتی اکسیدانی سلنیوم، این عنصر به روش دیگری نیز می‌تواند به بهبود ایمنی بدن کمک کند. مطالعاتی که در سال 2011 در مجله معروف بهداشت و غذا منتشر شده نشان می‌دهد که سلنیوم در واقع باعث احیای ویتامین C و ویتامین E می‌شود، که هر دو جزء جدایی ناپذیر در مکانیسم‌های دفاعی بدن هستند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که سریع بیمار می‌شوید، بهتر است استفاده از این غذا را در دستور کار خود قرار دهید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.