سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

تاثیرات مثبت استفاده از کلم بوک چوی

کلم بوک چوی که عده زیادی آن را با نام کلم چینی نیز می‌شناسند، میوه نوعی گیاهی بوته‌ای یک ساله به اسم Brassica rapa می‌باشد که به خانواده چلیپاییان تعلق دارد. از دیگر اعضای این خانواده می‌توان به مواردی مانند کلم بروکسل اشاره کرد. همان گونه که می‌توان حدس زد، این کلم بومی چین است اما در سال‌های اخیر در بیشتر کشورهای آسیای شرقی پرورش داده می‌شود. از کلم بوک چوی در تهیه بسیاری از غذاهای سنتی چینی استفاده می‌شود چرا که این کلم سرشار از خواص مفید و فواید درمانی می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص این گونه آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

کلم بوک چوی

خواص کلم بوک چوی

یکی از دلایلی که باعث شده این کلم در میان مردم بسیاری محبوب شود، وجود مواد معدنی و ترکیبات آلی شگفت انگیز در آن می‌باشد. دانشمندان باور دارند کلم بروک چوی یکی از 3 ماده برتر گیاهی از نظر ارزش غذایی می‌باشد به طوری که 100 گرم از این کلم حاوی تنها 13 کالری است، با این حال مقدار زیادی از ویتامین C، A، K و B6 و همچنین مواد معدنی مختلف و مواد مغذی ضروری که می‌تواند به طور جدی بر سلامت انسان تأثیر بگذارد را تأمین می‌کند. معمولاً به کسانی که اسفناج دوست ندارند توصیه می‌شود از این کلم به عنوان جایگزین استفاده کنند چرا که از نظر ارزش غذایی، این دو گیاه برابر هستند.

جلوگیری از بیماری‌های مزمن

کلم بوک چوی

مشاهدات نشان می‌دهد که دو عامل بر روی ابتلا به بیماری‌های مزمن نقش دارد. این دو عامل شامل رادیکال‌های آزاد و التهاب می‌شوند که کلم بوک چوی در هر دو مورد می‌تواند به ما کمک کند. درست مانند دیگر گیاهان سبز، این کلم نیز سرشار از خوص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در کلم چینی خواص ضد التهابی دارند. سرطان یکی از مهم‌ترین این بیماری‌های مزمن است. آمارها حاکی از این است که استفاده از چوک بوی می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را تا 25 درصد کاهش بدهد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.