سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

آشنایی بیشتر با خواص قارچ دم بوقلمون بر روی سلامتی

قارچ دم بوقلمون یکی از رایج‌ترین قارچ‌های خوراکی است که به خانواده تاقچه‌ای قارچ سانان تعلق دارد. این قارچ‌ها در بیشتر جنگل‌های دنیا یافت می‌شوند اما اولین کسانی که به خواص آنها پی بردند، چینی‌ها بودند. بررسی کتاب‌های چینی نشان می‌دهد که این قارچ بیش از 3 هزار سال پیش توسط کشاورزان استان هیونگ هو، استفاده می‌شده است. یکی از سنتی‌ترین نوشیدنی‌های چینی که بیشتر در مراسم مذهبی تهیه می‌شود نیز از عصاره این قارچ بهره می‌گیرد. در سال‌های اخیر آزمایشات و تحقیقات زیادی بر روی این گونه صورت گرفته است. به همین دلیل ما بر این شدیم تا شما را با برخی از خواص و فواید درمانی قارچ دم بوقلمون آشنا کنیم.

قارچ دم بوقلمون خواص قارچ دم بوقلمون

بیشتر مردم تصور می‌کنند که قارچ‌ها تنها برای مصارف خوراکی هستند اما امروزه دانشمندان ثابت کرده‌اند که در اکثر قارچ‌های خوراکی، ویژگی‌های درمانی و سلامت بسیاری نهفته است. یکی از مهم‌ترین این قارچ‌های خوراکی، قارچ دم بوقلمون می‌باشد. این قارچ منبع غنی از بسیاری مواد طبیعی و مفید می‌باشد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند ویتامین A، ویتامین C، نیاسین و طیف گسترده‌ای از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن و مس اشاره کرد. تحقیقات اخیر نیز نشان می‌دهد که در برخی از این قارچ‌ها مقادیر قابل توجه ای پانتوفنیک اسید وجود دارد. علاوه بر این، در قارچ دم بوقلمون 18 نوع اسید آمینه، ergo استرول و بتا گلوکان نیز یافت می‌شود.

قارچ دم بوقلمون

درمان سرطان سینه

سرطان سینه به یکی از معضلات اصلی برای خانم‌ها تبدیل شده است. متأسفانه از هر 10 خانم، 1 نفر به این بیماری مبتلا می‌شود و به همین دلیل است که دانشمندان از سراسر دنیا طیف گسترده‌ای از تحقیقات و آزمایش‌ها را بر روی این بیماری انجام می‌دهند. یکی از معجزه آسان‌ترین روش‌های درمان این بیماری استفاده از کپسول‌های قارچ دم بوقلمون می‌باشد. در یکی از آزمایشات، یک پیرزن 83 ساله با اضافه کردن این کپسول‌ها به رژیم غذایی خود موفق شد تا در طی یک دوره 6 ماهه، به صورت کامل از شر بیماری خود خلاص شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.