سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

ارائه راه‌حل‌هایی جهت کاهش نفخ

اغلب افراد در برخی موارد از بروز نفخ شکایت دارند و این وضعیت برای آنان ناخوشایند است. انجام برخی از تمرینات، مکمل‌ها و ماساژها می‌توانند به کاهش نفخ کمک کنند و روش‌های تغییر سبک زندگی از بروز مجدد آن جلوگیری خواهند کرد. نفخ شکم زمانی رخ می‌دهد که شکم پر و سفت باشد. این وضعیت معمولا به علت افزایش گاز در بخشی از دستگاه گوارش ایجاد می‌شود. نفخ باعث می‌شود که شکم بزرگتر از حد معمول باشد و دچار درد شود. خوردن بیش از حد مایعات و ماندن آن در شکم نیز ممکن است موجب نفخ شود. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی تکنیک‌های جهت کاهش نفخ بپردازیم.

کاهش نفخ

روش‌های فوری جهت کاهش نفخ

نفخ معمولا زمانی رخ می‌دهد که گاز اضافی در معده یا روده ایجاد شود. بهترین راه برای مقابله با این وضعیت آن است که علت اصلی آن را دریابید. عواملی که می‌توانند موجب نفخ شوند در زیر آورده شده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

√ مسائل گوارشی: یبوست، آلرژی غذایی و عدم تحمل (ناتوانی) می‌توانند منجر به نفخ شوند. هنگامی که مدفوع در روده بزرگ بماند، می‌تواند موجب نفخ و احساس ناراحتی شود. گاز اضافی نیز ممکن است در پشت مدفوع ایجاد شود و این وضعیت را بدتر نماید.


کاهش نفخ

√ مورد هشتم؛ اجتناب از مصرف آدامس: افرادی که به طور مکرر دچار نفخ می‌شوند، باید از مصرف آدامس بپرهیزند، زیرا بلعیدن هوا در هنگام جویدن آدامس ممکن است موجب نفخ و گاز شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.