سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

هپاتیت E چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

هپاتیت E یک ویروس عفونی است که به کبد حمله کرده و موجب التهاب و آسیب می‌شود. این وضعیت با گذشت زمان ممکن است در برخی افراد منجر به عوارض جدی شود. درمان هپاتیت E به طور کلی ساده است و بسیاری افراد برای این مسئله نیاز به مراقبت‌های پزشکی ندارند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که حدود 20 درصد از مردم در ایالات متحده به این ویروس مبتلا هستند. هپاتیت E بیشتر در مناطقی به وجود می‌آید که دسترسی به آب تمیز و سالم، کم باشد. این بیماری به شیوه‌های مختلفی گسترش می‌یابد اما بیشتر از طریق آب آشامیدنی آلوده و گوشت‌های کم پخته شده اتفاق می‌افتد. علائم هپاتیت E متفاوت بوده و دربعضی موارد ممکن است جدی باشد. پیشگیری بهترین ابزار در مقابل این بیماری است. برای مطالعه این مطلب 3 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

هپاتیت E

 علل شکل‌گیری هپاتیت E در میان افراد

ویروس هپاتیت E معمولا زمانی به وجود می‌آید که مواد غذایی و نوشیدنی‌های مصرفی با مدفوع انسان یا حیوان آلوده شده باشد. این ویروس به طور عمده از طریق آب آلوده در نواحی که کیفیت آب بسیار پایینی دارند، گسترش می‌یابد. این بیماری بیشتر در کشورهای در حال توسعه که کیفیت و کنترل آب در آن‌ها بسیار پایین است و پرجمعیت هستند، رخ می‌دهد، بنابراین سفر یا زندگی در این مناطق ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، ویروس معمولا از حیوانات به انسان گسترش می‌یابد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب استفاده از گوشت‌های نامرغوب و محصولات دریایی از آب‌های آلوده نیز می‌توانند از عوامل خطر ابتلا به این ویروس محسوب شوند، همچنین زنان باردار مبتلا به هپاتیت E می‌توانند ویروس را به کودک خود انتقال دهند. در موارد بسیار نادر، فرد ممکن است از طریق انتقال خون نیز به این بیماری مبتلا شود.

روش‌های درمان این بیماری

هپاتیت E

هپاتیت E معمولا نیازی به درمان پزشکی ندارد و بدن آن را بدون کمک خارجی پاک می‌سازد. با این حال، پزشکان ممکن است برخی نکات را در حال بهبودی به منظور حمایت از بدن توصیه کنند. این نکات شامل موارد زیر می‌گردد:

  • خوردن رژیم غذایی سالم و متنوع
  • نوشیدن مقدار زیادی مایعات به ویژه آب
  • استراحت کردن
  • اجتناب از مصرف چیزهایی که باعث تحریک کبد می‌شوند مانند الکل
منبع: آسان طب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.