سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

افسردگی پاییزی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

افسردگی به نوعی اختلال در خلق و خوی فرد گفته می‌شود و فصول پاییز و زمستان بیشتر در فرد احساس ناامیدی و افسردگی ایجاد می‌نمایند. افسردگی فصلی تنها در فصول خاصی از سال رخ داده و با تغییر فصل برطرف خواهد شد. کارشناسان بر این عقیده‌اند که علت افسردگی پاییزی به احتمال زیاد از کمبود نور خورشید و سرمای هوا ناشی می‌شود. در حقیقت کاهش نور خورشید منجر به کاهش میزان هورمون ملاتونین شده و همین امر موجب احساس خواب آلودگی و خستگی در افراد می‌شود. برای مطالعه این مطلب 5 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

افسردگی پاییزی

اطلاعاتی در رابطه با افسردگی پاییزی

فصل پاییز با کوتاه شدن روزها و بلند شدن شب‌ها متوجه برخی تغییرات خلق و خو در افراد می‌شود. اغلب اختلالات افسردگی فصلی در ماه‌های پاییز و زمستان رخ می‌دهند. نشانه‌های افسردگی معمولا به آرامی شروع شده و در زنان شایع‌تر از مردان است. به گزارش مجله پزشکی آسان طب افسردگی پاییزی معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که افراد نور خورشید طبیعی را به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند. همانطور که می‌دانید تغییرات فصلی در نور خورشید بر روی رفتار حیوانات نیز تاثیر می‌گذارد و خواب زمستانی و تولید مثل نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شوند.

پزشک چگونه این افسردگی را تشخیص می‌دهد؟

افسردگی پاییزی

اگر در معرض افسردگی پاییزی قرار دارید یا احساس می‌کنید که دچار این نوع از افسردگی شده‌اید، بهتر است با یک پزشک در این باره مشورت نمایید. پزشک ممکن است در ابتدا یکسری سوال‌های عمیق از شما بپرسد و یک معاینه فیزیکی انجام دهد. معاینه فیزیکی و یا شاید انجام یک آزمایش خون به این دلیل است که گاهی اوقات افسردگی می‌تواند از یک وضعیت پزشکی نشات گرفته و یا با یک مشکل سلامتی مرتبط باشد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.