سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

علائم، علل و درمان بیماری مزمن کلیوی

بیماری مزمن کلیه به از دست دادن تدریجی عملکرد کلیه در طول چندین سال اشاره دارد که در نهایت فرد دچار نارسایی کلیه خواهد شد. بیماری مزمن کلیوی که با نام نارسایی مزمن کلیه نیز شناخته می‌شود، در اغلب موارد ناشناخته بوده و تشخیص آن دشوار می‌باشد، تا زمانی که بیماری پیشرفت کند. درمان نارسایی مزمن کلیه با هدف متوقف ساختن یا کند کردن پیشرفت بیماری انجام شده و معمولا با کنترل کردن علت اصلی آن همراه است.

بیماری مزمن کلیوی

نکاتی کلیدی در مورد بیماری مزمن کلیوی

علائم این بیماری به طور معمول شامل وجود خون در ادرار، فشار خون بالا و خستگی می‌شوند. دیابت و بیماری‌های خاص کلیوی مانند بیماری  کلیه پلی‌‎کیستیک از دلایل ایجاد این وضعیت به شمار می‌روند. هیچ درمان خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد، این بدان معنا است که درمان بر روی کاهش علائم، تمرکز دارد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب تشخیص بیماری مزمن کلیوی معمولا پس از انجام یک آزمایش خون، اسکن کلیه یا بیوپسی انجام می‌گیرد.

بیماری مزمن کلیوی

√ فشار خون بالا: فشار خون بالا می‌تواند به گلومرول آسیب برساند.

√ مسدود شدن جریان ادرار: اگر جریان ادرار مسدود شود، می‌تواند از مثانه به کلیه بازگردد. جریان ادرار مسدود شده، فشار به کلیه را افزایش داده و عملکرد آن را تضعیف می‌نماید. علل احتمالی این رویداد شامل بزرگی پروستات، سنگ کلیه یا تومور خواهد بود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.