سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

15 راهکار خانگی جهت درمان آسیب شنوایی

آسیب شنوایی می‌تواند دردناک و آزار دهنده باشد، اما معمولا نشانه‌ای از یک وضعیت جدی نیست. برخی از درمان‌های خانگی با استفاده از مواد طبیعی می‌توانند تسکین دهنده آسیب شنوایی باشند، با این حال هیچ شواهد علمی برای مفید بودن آن‌ها در مقایسه با داروهای بدون نسخه وجود ندارد. در صورتی که آسیب شنوایی پس از گذشت یک روز بهبود نیابد، بهتر است به پزشک مراجعه شود. پزشک علت اصلی درد و آسیب شنوایی را تشخیص داده و آن را مورد بررسی قرار خواهد داد. ما در این مقاله به معرفی 15 درمان خانگی جهت بهبود آسیب شنوایی می‌پردازیم.

آسیب شنوایی

روش‌هایی جهت درمان آسیب شنوایی

برخی از درمان‌های طبیعی می‌توانند آسیب شنوایی را بهبود بخشند. حتی اگر علت آسیب شنوایی از یک وضعیت پزشکی ناشی شود، ممکن است درد با روش‌های طبیعی و دارویی کاهش یابد. در این قسمت به معرفی 15 راه حل جهت کاهش آسیب شنوایی خواهیم پرداخت.

کمپرس یخ: گذاشتن یک بسته یخ توسط یک دستمال مرطوب به مدت 20 دقیقه بر روی گوش ممکن است موجب کاهش درد و هرگونه التهاب ناشی از آن شود.

آدامس جویدن: اگر گوش در طول پرواز یا بعد از نشستن در هواپیما یا رفتن به ارتفاع آسیب ببیند، جویدن آدامس می‌تواند به کاهش فشار کمک نماید.

آسیب شنوایی

√ مورد هشتم؛ فکر نکردن به درد: یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش احساس درد به ویژه در کودکان این است که ذهن را از آسیب گوش دور کنیم. بازی کردن، تلویزیون نگاه کردن و ورزش کردن می‌توانند به کاهش توجه نسبت به آسیب شنوایی کمک کنند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.