سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بررسی کامل بیماری عصبی فلج تاد

فلج تاد در برخی از افراد مبتلا به صرع تجربه می‌شود. این وضعیت پس از تشنج و زمانی که حرکت تمام یا بخشی از بدن غیرممکن است، اتفاق می‌افتد. صرع نوعی بیماری است که باعث ایجاد فعالیت الکتریکی در مغز شده و می‌تواند برای مدت کوتاهی عملکرد آن را متوقف سازد. هیچ دلیل مشخصی برای فلج تاد وجود ندارد و علائم آن با توجه به بخشی از مغز که تحت تاثیر قرار می‌گیرد، متفاوت خواهد بود اما به طور معمول می‌تواند شامل مشکلات موقتی در دید و گفتار و همچنین کاهش تحرک باشد. فلج تاد در موارد نادر ممکن است در افرادی که مبتلا به صرع نیستند نیز تاثیر بگذارد مانند افرادی که دچار آسیب به سر شده باشند.

فلج تاد

ارائه اطلاعاتی در رابطه با فلج تاد

فلج تاد یک بیماری عصبی است، بدین معنا که به مغز و اعصاب مربوط می‌شود. همانطور که می‌دانید قسمت‌های مختلف مغز یک فرد، فرآیند‌های مختلفی را در بدن مانند گفتار و حرکات کنترل می‌کنند اما افراد مبتلا به فلج تاد در این موارد دچار مشکل هستند. بهتر است بدانید که اکثر افراد مبتلا به فلج تاد، صرع دارند و علائم بلافاصله پس از بروز تشنج رخ می‌دهند. مغز زمان زیادی را برای از بین بردن تشنج فراهم می‌سازد و همین موضوع می‌تواند بر بدن تاثیر بگذارد.

تفاوت فلج تاد با سکته مغزی

فلج تاد

فلج تاد به طور معمول در یک طرف بدن تاثیر گذاشته و موجب ضعف و از دست دادن حس می‌شود، همچنین ممکن است گفتار فرد را نیز با مشکل مواجه سازد. سکته مغزی هم تمام این علائم را دارا می‌باشد، از این رو می‌توانند با هم اشتباه گرفته شوند اما درمان آن‌ها کاملا متفاوت می‌باشد. سکته مغزی یک وضعیت پزشکی بوده که نیاز به مراقبت اورژانسی دارد. این وضعیت برای بهبودی به زمان نیاز داشته و بسیاری از افراد مبتلا به آن نیاز به توانبخشی دارند. توانبخشی ممکن است به آن‌ها کمک کند تا به زندگی عادی خود برگردند. در مقابل، فلج تاد پس از مدت زمان نسبتا کوتاهی از بین رفته و معمولا اثر ماندگاری ندارد. این بیماری به صرع مرتبط است، وضعیتی که در بیشتر موارد قابل مدیریت است.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.