سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سایت مپ چیست و چگونه ساخته می‌شود

سایت مپ یا نقشه سایت که به انگلیسی Sitemap نوشته می شود. نقشه ای از لیست نوشته ها و آدرس های یک وب سایت است که موتورهای جستجو را بهتر متوجه سایت ما می کند. وب سایتهایی که از سایت مپ استفاده می کنند از نظر موتورهای جستجویی مانند گوگل یا بینگ و یاهو از کیفیت بالاتری نسبت به معرفی قسمت های سایت برخوردار هستند. سایت مپ ها معمولا با پسوند xml شناخته می شوند. بدین صورت sitemap.xml

سایت مپ

چگونه برای وب سایت سایت مپ بسازیم؟

حالا که با تعریف سایت مپ آشنا شدید نیاز به این دارید که برای سایت خود یک Sitemap خوب بسازید. اگر وب سایت شما از مدیریت محتواهای معروفی مانند وردپرس و جوملا و … استفاده می کند خیالتان راحت باشد چون برای این منظور افزونه های بسیاری ارائه شده است در ادامه به بهترین این افزونه ها اشاره می کنیم. اما اگر وب سایت شما به صورت داینامیک نیست، می بایست توسط سایت های ایجاد کننده سایت مپ ابتدا یک فایل sitemap.xml نسبت به سایت خود ایجاد نموده و در شاخه اصلی وب سایت خود آپلود نمائید.

ایجاد سایت مپ برای وردپرس با پلاگین Google XML Sitemaps

سایت مپ

بر وب مستران حرفه ای پوشیده نیست که یکی از قدرتمندترین افزونه های وردپرس در زمینه نقشه سایت افزونه Google XML Sitemaps می باشد. با نصب این افزونه بر روی وردپرس سایت خود، می توانید تنظیم کنید که چطور هر ساعت، هر روز یا هر هفته و… اطلاعات مربوط به نوشته ها و صفحات شما در فایل sitemap.xml ذخیره گردند و موتورهای جستجو را متوجه تغییرات در سایت نمائید. این افزونه قادر است تمام گروه ها، برچسب ها، نوشته ها و صفحات شما را مرتب و در فایل نقشه سایت شما قرار دهد.

منبع: آسان سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.