سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

الکترولیت و معرفی علائم عدم تعادل سطح آن

الکترولیت‌ها برای تعدادی از توابع بدن ضروری بوده و همه انسان‌ها برای زنده ماندن به الکترولیت نیاز دارند. بسیاری از فرآیندهای خودکار در بدن به منظور عملکرد درست خود، به یک جریان الکتریکی کوچک نیاز دارند که الکترولیت‌ها این وظیفه را به عهده می‌گیرند. الکترولیت‌ها با یکدیگر و سلول‌های بافت، اعصاب و ماهیچه‌ها تعامل دارند و تعادل الکترولیت‌های مختلف به منظور برقراری عملکرد درست آن‌ها، ضروری می‌باشد.

الکترولیت

ارائه اطلاعاتی در رابطه با الکترولیت

الکترولیت‌ها برای عملکرد طبیعی بدن انسان ضروری بوده و میوه‌ها و سبزیجات منابع خوبی از آن‌ها به شمار می‌روند. الکترولیت‌ها معمولا شامل سدیم، پتاسیم، کلسیم و بی‌کربنات هستند. نشانه‌های عدم تعادل الکترولیتی می‌تواند شامل ضعف، تشنج و اختلالات ریتم قلب باشد. بهتر است بدانید که سالمندان بیشتر از سایر افراد در معرض خطر عدم تعادل الکترولیتی هستند. به گزارش مجله پزشکی آسان طب الکترولیت‌ها مواد شیمیایی هستند که هنگام مخلوط شدن با آب، الکتریسیته مصرف می‌کنند. آن‌ها عملکرد عصبی و عضلانی را تنظیم کرده و موجب تعادل هیدراته، اسیدیته و فشار خون می‌شوند و همچنین به بازسازی بافت آسیب دیده کمک می‌کنند. عضلات و نورون‌ها گاهی اوقات به عنوان بافت‌های الکتریکی بدن شناخته می‌شوند. آن‌ها بر حرکت الکترولیت‌ها از طریق مایع داخل، خارج و یا بین سلول‌ها اعتماد می‌کنند. الکترولیت‌های موجود در بدن انسان عبارتند از:

  • سدیم
  • پتاسیم
  • کلسیم

روش‌های درمان جلوگیری از عدم تعادل الکترولیتی

الکترولیت

اگر سطح الکترولیت بیش از حد بالا باشد، درمان به علت آن بستگی دارد اما سطوح پایین آن معمولا توسط مکمل‌های الکترولیت جایگزین خواهد شد. نوع درمان به شدت عدم تعادل بستگی دارد. علائم گاهی اوقات می‌تواند شدید باشد و ممکن است فرد در طول درمان به بیمارستان نیاز پیدا کند و تحت نظارت قرار گیرد. دهیدراته شدن بدن باعث به هم خوردن تعادل در الکترولیت‌ها می‌شود. آب درمانی عمدتا برای افراد مبتلا به کمبود الکترولیت همراه با کم آبی بدن استفاده می‌شود، که به طور معمول پس از اسهال شدید انجام می‌گیرد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.