سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

کنترل و درمان افسردگی با مصرف باقلا مخملی

باقلا مخملی نوعی گیاه است که به خانواده باقلاییان تعلق دارد. از دیگر نام‌های این گونه می‌توان به مواردی مانند مکونا پرورینز نیز اشاره کرد. گیاه شناسان اعتقاد دارند که این گیاه بومی کشورهای آسیایی و آفریقایی است. در طب سنتی بسیاری از فرهنگ‌ها از این گونه برای درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلفی استفاده می‌شده است. دانشمندان امروزه دریافته‌اند که در باقلا مخملی ترکیبات بی نظیری وجود دارد و از همین رو مصرف آن می‌تواند بر روی اندام‌های متنوعی از بدن تأثیرات مثبت بگذارد. در سال‌های اخیر آزمایش‌های فراوانی بر روی خواص و فواید این گونه صورت گرفته که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از آنها آشنا می‌کنیم.

باقلا مخملی

خواص باقلا مخملی

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این گونه سرشار از مواد شگفت انگیز و مفید است که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند نیکوتین، لسیتین، بتا سیتوسترول، اسید گالیک و آلکالوئیدهای زیست فعال اشاره کرد. مهم‌ترین بخش این گونه از باقلا، دانه‌های آن می‌باشد که در دو رنگ سیاه و سفید وجود دارند. دانشمندان باور دارند که گونه‌های سیاه نسبت به سفید از ارزش غذایی بالاتری برخوردار هستند. در سال‌های اخیر آزمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در دانه‌های سیاه یک اسید بسیار کمیاب و مفید به اسم اسید L-DOPA وجود دارد که تأثیرات شگفت انگیزی از خود برجای می‌گذارد.

کاهش خطر ابتلا به پارکینسون

باقلا مخملی

یکی از رایج‌ترین مشکلات شناختی که بیشتر در دوران کهن‌سالی به وجود می‌آید، بیماری پارکینسون نام دارد. افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند لرزش‌های شدیدی را در اندام‌های خود احساس می‌کنند. دانشمندان باور دارند که باقلا مخملی می‌تواند به شما در پیشگیری از این مشکل کمک کند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این گونه مقادیر قابل توجه ای از نیکوتین وجود دارد و همچنین استفاده از آن باعث ترشح سروتونین نیز می‌شود. این دو عامل، یعنی سروتونین و نیکوتین به عنوان اصلی‌ترین موانع در برابر بیماری پارکینسون شناخته می‌شوند چرا که می‌توانند به بهبود عملکرد اعصاب منجر شوند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.