سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

تقویت سلامتی با استفاده از گیاه زوفا

زوفا یک گیاه چند ساله، پایا و گلدار است که به خانواده نعناییان تعلق دارد. گیاه شناسان بر این باور هستند که زوفا بومی کشورهای جنوبی اروپا، میانه آسیا و شمال آفریقا می‌باشد. این گیاه خودرو برای قرن‌ها توسط مردم بسیاری از کشورها استفاده می‌شده است چرا که دارای تأثیرات مثبت زیادی می‌باشد. جالب است بدانید که از زوفا در کتاب‌های طبی معروفی همچون کتاب جالینوس و حتی الشفا نیز یاد شده که این موضوع نشان می‌دهد پزشکان طب سنتی مدت‌ها است از ویژگی‌های درمانی این گیاه اطلاع دارند. در سال‌ها اخیر نیز آزمایش‌های زیادی بر روی این گیاه صورت گرفته که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

زوفا

خواص زوفا

همان طور که اشاره شد این گیاه سرشار از خواص بی نظیر می‌باشد و به همین دلیل می‌توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات استفاده کرد. بررسی‌ها حاکی از این است که در زوفا ترکیبات شگفت انگیزی مانند آلفا پینن، کامفن، بتا پینن، سابینن، میرسن، لیمونن، پینوکامپن، Iso-Pino Camphene، گاما ترپینول، اوکالیپتول و توژون یافت می‌شود. هر کدام از این ترکیبات قادر هستند بر روی اندام‌های شما تأثیرات مثبت زیادی بگذارند. البته باید دقت کنید که استفاده از گیاه زوفا برای کسانی که صرع یا کبد حساس دارند، توصیه نمی‌شود.

کمک به سم زدایی بدن

زوفا

دمنوش گیاه زوفا یک دیورتیک فوق العاده قوی است. این بدان معنی است که مصرف آن قادر است میزان و دفعات ادرار را بیشتر کند. ادرار یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به شما در سم زدایی بدن کمک کند. بیشتر مردم تصور می‌کنند که ادرار، تنها آب اضافی را دفع می‌کند اما شما باید بدانید که در ادرار مقادیر قابل توجه از سموم از جمله اسید اوریک وجود دارد. این موضوع برای کسانی که از مشکلاتی مانند نارسایی کبد رنج می‌برند خبر بسیاری خوبی است چرا که افزایش ادرار می‌تواند تا حد زیادی فشار وارد شده به کبد را کاهش بدهد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.