سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

هر آنچه باید درباره سرطان پوست ملانوما بدانید

ملانوما جدی‌ترین نوع سرطان پوست بوده که در اغلب مواقع به سرعت گسترش می‌یابد. از عوامل خطرساز این وضعیت می‌توان به قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اشاره کرد. یک راه موثر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، اجتناب از آفتاب سوختگی می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی علائم، نحوه تشخیص، درمان و راه‌های جلوگیری از ملانوما بپردازیم.ملانوما

ارائه اطلاعاتی در رابطه با ملانوما

ملانوما نوعی سرطان پوست است و زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های تولید کننده رنگدانه به نام ملانسیتی موتاسیون بر روی پوست ایجاد شده و به سرطان تبدیل شود. بیشتر سلول‌های رنگدانه در پوست یافت می‌شوند، اما این وضعیت ممکن است در چشم و سایر قسمت‌های بدن از جمله روده نیز ایجاد شود که البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد. توجه داشته باشید که بروز چنین شرایطی برای افرادی که دارای پوست تیره می‌باشند، به ندرت رخ خواهد داد. ملانوما فقط یک نوع سرطان پوست است اما شایع‌ترین آن به شمار نمی‌رود. همانطور که گفته شد این عارضه شایع نبوده اما می‌تواند خطرناک باشد زیرا احتمال گسترش آن وجود دارد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب ملانوما در اکثر مواقع زنان زیر 40 سال را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، اما می‌تواند در مردان نیز ایجاد شود. بررسی خال‌های گوشتی و سایر علائم روی پوست می‌توانند به تشخیص زود هنگام کمک کنند.

دلایل ایجاد این نوع از سرطان پوست

ملانوما

افرادی که دارای نوع خاصی از پوست هستند، بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند و عوامل نامبرده شده زیر با افزایش بروز سرطان پوست همراه می‌باشند:

  • بروز کک و مک و خال پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • خال‌های گوشتی زیاد
  • خال‌های گوشتی غیرطبیعی به تعداد 5 عدد و یا حتی بالاتر
  • لکه‌های قهوه‌ای رنگ بر روی پوست
منبع: آسان طب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.