سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بررسی مختصر خواص مهم پرتقال زینتی

پرتقال زینتی یکی از مرکبات دو رگه است که از پیوند دادن پرتقال و لیمو به دست می‌آید. گیاه این میوه که ×Citrofortunella microcarpa نام دارد، عضوی از خانواده سدابیان می‌باشد. این گیاه بومی فیلیپین است اما امروزه آن را در بسیاری از کشورهای دنیا پرورش می‌دهند. با تبلیغات صورت گرفته بر روی این میوه در سال‌های اخیر، پرتقال زینتی شناخته‌تر شده است و همین موضوع باعث شده تا نرخ مصرف آن در کشورهای آمریکایی و اروپایی رشد چشمگیری داشته باشد. مصرف این میوه می‌تواند به شما در بسیاری از زمینه‌ها کمک کند. اگر دوست دارید با خواص و فواید درمانی پرتقال زینتی بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

پرتقال زینتی

خواص پرتقال زینتی

در سال‌های اخیر آزمایش‌های فراوانی بر روی این میوه صورت گرفته که نتایج اکثر آنها نشان می‌دهد پرتقال زینتی سرشار از خواص بی نظیر می‌باشد. این موضوع بدون تردید ریشه در مواد با ارزش و مفیدی دارد که در این گونه نهفته شده است. از جمله ترکیبات شگفت انگیز این میوه می‌توان به مواردی مانند ویتامین C و برخی از آنتی اکسیدان‌ها، مانند لیمونن، و همچنین پتاسیم، ویتامین A و کلسیم اشاره کرد. یکی از محصولات مهم این پرتقال، آب میوه می‌باشد که بسیار پرطرفدار است. این موضوع به دلیل طعم ترش و شیرینی است که این میوه دارد.

کاهش وزن

پرتقال زینتی

اما بدون شک مهم‌ترین خاصیت این میوه که شهرتی افسانه‌ای دارد، تسریع کاهش وزن می‌باشد. بررسی‌ها صورت گرفته در سال 2008 حاکی از این است که مصرف این میوه باعث افزایش سرعت متابولیسم می‌شود. این بدان معنی است که فرایند چربی سوزی در بدن شما با سرعت بیشتری انجام می‌شود. همچنین جالب است بدانید که ترکیبات این میوه قادر هستند بسیاری از سموم که باعث ذخیره سازی چربی می‌شوند را از بین ببرند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد صبح‌ها بعد از بیدار شدن یک لیوان آب میوه پرتقال زینتی مصرف می‌کنند تا بتوانند متابولیسم خود را افزایش داده و چربی‌های بیشتری بسوزانند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.