سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

تقویت سلامت عمومی با مصرف چای زعفران

زعفران نوعی گیاه چند ساله و پایا است که به خانواده زنبقیان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند که زعفران بومی کشورهای آسیای میانه مانند ایران و افغانستان می‌باشد. از دیگر نام‌های این گیاه می‌توان به زر پران نیز اشاره کرد. زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌ها می‌باشد که به آن لقب طلای سرخ را داده‌اند. در حال حاضر ایران به عنوان اصلی‌ترین صادر کننده این گیاه شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین محصولات این گیاه چای زعفران است که سرشار از خواص و فواید گوناگون می‌باشد. پزشکان ایرانی برای قرن‌ها از این چای به منظور درمان بیماران خود استفاده می‌کرده‌اند. اگر دوست دارید در مورد خواص چای زعفران اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه همراه باشید.

چای زعفران

 خواص چای زعفران

یکی از دلایلی که زعفران قیمت بسیار زیادی دارد، ارزش غذایی بالای این گیاه می‌باشد. کارشناسان تغذیه باور دارند که در زعفران می‌توان مواد مفیدی مانند آنتوسیانین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن، ویتامین B و دیگر کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها یافت کرد. علاوه بر این، باید بدانید که چای زعفران یک منبع غنی از عناصری مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، سدیم و سلنیوم می‌باشد. به همین دلیل است که از این ماده در تهیه بسیاری از مکمل‌های دارویی و بدن سازی استفاده می‌شود.

پیشگیری از سرطان

چای زعفران

از دیگر خواص مهم این ماده می‌توان به پیشگیری از سرطان اشاره کرد. آمارها نشان می‌دهد که متأسفانه در طول سال بیش از 5 میلیون نفر جان خود را بر اثر سرطان از دست می‌دهند. به همین دلیل بهتر است با استفاده از مواد طبیعی و مفید از ابتلا به چنین بیماری جلوگیری کرد. آنتوسیانین‌ها و کاروتنوئیدهای موجود در این ادویه، و پس از آن در چای، قادر به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد، مواد خطرناک متابولیسم سلولی هستند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.