سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

لیست ویژگی‌های درمانی چای گل راعی

گل راعی نوعی گیاه علفی، خودرو و پایا است که به خانواده گل راعیان تعلق دارد. این گیاه نام‌های دیگری دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند گل شهناز، هوفاریقون و گل سنت جان اشاره کرد. گیاه شانسان باور دارند که آسیای صغیر به عنوان زیستگاه بومی این گیاه یاد می‌شود. در ایران نیز قسمت‌هایی مانند دامنه کوه‌های البرز، چالوس و مازندران این گل رشد می‌کند. یکی از مهم‌ترین محصولات این گیاه چای گل راعی نام دارد که سرشار از خواص و فواید درمانی مختلف است. این چای در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. اگر دوست دارید با مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های بی نظیر چای گل راعی آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چای گل راعی

خواص چای گل راعی

گل راعی و چای آن برای سال‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. گیاه شناسان آزمایش‌های فراوانی بر روی این گل انجام داده‌اند. آنها اعتقاد دارند که در گل راعی ترکیبات بی نظیر و مفیدی مانند هایپریسین و سودوهایپریسین پیدا می‌شود. این ترکیبات بر روی اندام‌های بدن تاثیرات مثبتی دارند و از همین رو از آنها در ساخت داروها استفاده می‌شود. از دیگر ترکیبات فوق العاده‌ای که در عصاره این گیاه پیدا می‌شود، می‌توان به هایپرفورین اشاره کرد.

کاهش استرس

چای گل راعی

در سال‌های اخیر بنا به بسیاری از دلایل، استرس و فشار روانی افزایش داشته است. همه انسان‌ها در طول زندگی با بسیاری از محرک‌های استرس زا رو به رو می‌شوند. این موضوع می‌تواند به صورت کلی سلامت عمومی شما را تهدید کند. تقریباً تمام بیماری‌های مزمن با استرس در ارتباط هستند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از این چای می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش بدهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعد از مصرف این جای سطح کورتیزول به صورت چشمگیری کم می‌شود. از کورتیزول به عنوان یکی از اصلی‌ترین علل استرس و اضطراب یاد می‌شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.