سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

پیشگیری و درمان بیماری‌ها با روغن سداب

سداب نوعی گیاه علفی، پایا و چند ساله است که به خانواده افراسانان تعلق دارد. گیاه شناسان بر این باور هستند که این گیاه بومی کشورهای مرکزی اروپا است اما امروزه در آسیا و آفریقا نیز رشد می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیاه می‌توان به گل‌های زرد و صورتی اشاره کرد که در بهار شکوفه می‌دهند. از این گونه برای سال‌ها به منظور درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها استفاده می‌شده است. از جمله محصولات این گیاه می‌توان به روغن سداب اشاره کرد که دارای خواص و فواید درمانی فراوانی می‌باشد. اگر دوست دارید با ویژگی‌های منحصر به فرد این روغن بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

روغن سداب

 

خواص روغن سداب

روغن سداب یکی از رایج‌ترین داروهای گیاهی است که در فرهنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. دانشمندان بر روی سداب و این روغن تحقیقات و مطالعات زیادی انجام داده‌اند که نتایج نشان می‌دهد در این روغن می‌توان با ترکیبات فوق العاده بی نظیری مانند بیگپتون، بوتانون، نانون، نونیل استات، پسالالن، اندککانون و زانتووتوکسین مواجه شد. هر کدام از این ترکیبات شیمیایی بر روی بخش‌های مختلف بدن تأثیرات مفید و شگفت انگیزی می‌گذارند. البته ذکر این نکته واجب است که خانم‌های باردار و شیرده به دلیل وجود گزانتوتوکسین، نمی‌توانند از این روغن استفاده کنند.

بهبود هضم

روغن سداب

یکی دیگر از فواید مهمی که به این روغن نسبت می‌دهند، بهبود هضم می‌باشد. موسسه بهداشت و سلامت عمومی ایالات متحده آمریکا از افزایش نرخ بیماری‌های گوارشی در سال 2017 خبر داده است. برای این که دستگاه گوارشی قوی داشته باشید، بهتر است از مواد طبیعی مانند این روغن استفاده کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف این ماده می‌تواند بر روی ترشح هورمون‌های گوارشی تأثیر بگذارد. این موضوع به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند نفخ شکم، یبوست و رفلاکس معده کمک می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف این روغن احتمال ابتلا به سوء هاضمه را نیز کاهش می‌دهد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.