سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بررسی کامل 2 نمونه از رژیم های غذایی ناسالم

بیماری چاقی اولین عامل مرگ و میر افراد در جهان است و عمده ی این تلفات بدلیل سکته های قلبی و مغزی می باشد. وقتی فردی سالیان سال با وضعیت چاقی خود زندگی کند کم کم دچار افزایش فشارخون، دیابت، بیماری های مفصلی و غیره می شود که این بیماری ها با گذشت زمان باعث از دست دادن سلامتی و مرگ می شوند. جالب است بدانید که افراد چاق چندین سال کمتر از افراد معمولی عمر می کنند. رژیم های غذایی مناسب و ورزش های هوازی مهمترین عوامل در کاهش وزن به شمار می آیند اما برخی از افراد عجول برای کاهش وزن با عدم آگاهی و امید به کاهش وزن سریع، از برخی رژیم های غذایی ناسالم پیروی می کنند. ما در متن زیر به ۲ نمونه از رژیم های غذایی ناسالم اشاره می کنیم.

رژیم های غذایی ناسالم

رژیم تک غذایی یکی از رژیم های غذایی ناسالم

همه می خواهند در سریع ترین حالت ممکن وزن کم کنند بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر طول کشیده است تا چاق شوند! در اثر وجود این تقاضا روش های نادرست و رژیم های غذایی ناسالم بسیاری برای کاهش وزن سریع به وجود آمده است که هیچ یک واقعا باعث کاهش بافت چربی بدن شما نخواهند شد و به محض اینکه دوره های مربوط به اجرای این روش ها را به اتمام برسانید و به زندگی عادی خود بازگردید اضافه وزن شما برمی گردد. یکی از این رژیم های غذایی ناسالم، رژیم های تک بعدی یا تک غذایی است. رژیم تک غذایی یعنی فقط یک نوع غذا یا یک گروه از مواد غذایی را در تمام وعده ها مصرف کنید. مثلا رژیم پروتئین، رژیم سیب، رژیم سبزیجات و غیره. نوع دیگری از رژیم های تک بعدی بدین شکل است که مثلا در یک روز فقط میوه مصرف می شود، روز دوم فقط سبزیجات، روز سوم گوشت، روز چهارم غلات یا نشاسته (البته این فقط یک مثال است و  توصیه می کنیم این نوع رژیم غذایی را امتحان نکنید.)

رژیم های کم کالری و طولانی مدت 

رژیم های غذایی ناسالم

صبحانه: معمولا نمی خورم

نهار: یک سیخ جوجه کباب بدون برنج

شام: سالاد 

این نمونه ی اغراق آمیز از رژیم ناموفقی است که هرگز به کاهش وزن اصولی و ماندگار منجر نمی شود. بدن انسان یک سیستم فوق العاده هوشمند است و هنگامی که با کاهش چشمگیر دریافت مواد غذایی مواجه می شود ضمن پایین آوردن میزان مصرف انرژی روزانه به منظور پیشگیری از ضعف سیستم ایمنی از سوختن چربی ها نیز جلوگیری می کند.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.