سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

آشنایی با مهم‌ترین خواص برگ راش

راش نوعی درخت است که به خانواده راش سانان تعلق دارد. شما می‌توانید با این درخت در بسیاری از نقاط جهان آشنا شوید. در ایران نیز از جنگل‌های مرطوب تالش، دیلمان و آستارا به عنوان زیستگاه‌های اصلی راش یاد می‌شود. طبیعت درخت راش به گونه‌ای است که در جلگه‌ها رشد نمی‌کند و به همین دلیل تنها در قسمت‌های کوهستانی فراوانی دارد. بدون تردید اولین استفاده‌ای که از این درخت می‌شود، در صنعت چوب است. علاوه بر این، عصاره راش و برگ‌های آن در طب سنتی کاربرد دارند. پزشکان چینی بر این باور هستند که مصرف برگ راش می‌تواند به شما در طیف وسیعی از مشکلات کمک کند. اگر دوست دارید بیشتر با خواص برگ راش آشنا شوید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

برگ راش

خواص برگ راش

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، برگ راش در طب سنتی کاربرد دارد. بر روی عصاره این درخت تحقیقات فراوانی صورت گرفته که نتایج نشان می‌دهد در این ماده انواع فلاونوئید ها و فلونیک ها وجود دارد. علاوه بر این، ترکیبات ضد انگلی بسیار قوی در برگ راش پیدا می‌شود که قادر هستند با بیش از 500 گونه مختلف از باکتری‌ها مبارزه کنند. دانشمندان چینی دانشگاه دالیان بر این باور هستند که بیشتر خواصی که به این درخت نسبت می‌دهند، ریشه در فیتوکمیکال‌های آن دارد.

بهبود هضم

برگ راش

با این که برگ‌های این درخت خوردنی محسوب نمی‌شوند، اما در زمانی قحطی معروف چین که در زمان حکومت کمونیستی مائو اتفاق افتاد و منجر به مرگ بیش از 50 میلیون نفر شد، این برگ‌ها بخش مهمی از غذای مردم را تشکیل می‌دادند. در برگ راش مواد مغذی چندانی وجود ندارد اما می‌تواند به تقویت دستگاه گوارشی شما کمک کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات فعالی که در این گیاه وجود دارند می‌توانند به ترشح آنزیم‌های گوارشی منجر شوند و از همین رو است که استفاده از راش باعث می‌شود شما در مقابل بسیاری از مشکلات گوارشی مانند نفخ، یبوست و سندروم روده تحریک پذیر در امان بمانید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.