سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

داروی اورفنادرین Orphenadrine و تاثیرش بر پارکینسون

بیماری پارکینسون به طور کلی نوعی اختلال مغزی به شمار می آید که منجر به عدم کنترل فرد بر روی عضلاتش می شود و با علایمی همچون سفت شدن عضلات، لرزش و عدم تعادل در فرد بروز پیدا می کند. اغلب علایم این بیماری در ابتدا بسیار خفیف است و کسی به آن توجه کافی نمی کند و با گذشت زمان علایم این بیماری تشدید می شوند اما درمان به موقع در این بیماری می تواند باعث شود فرد مبتلا چندین سال حتی بدون هیچ گونه علایمی و به طور عادی زندگی کند. امروزه برای کنترل و درمان بیماری پارکینسون از داروهای متنوعی استفاده می شود که یکی از آن ها داروی اورفنادرین است. داروی اورفنادرین یکی از انواع داروهای ضد پارکینسون است که بر روی عضلات فرد تاثیر می گذارد و مانع از حرکات نامتعادل آن ها می شود البته این دارو از انواع دیگر داروها کمی ضعیف تر به شمار می آید. در این مطلب ما تلاش کرده ایم اطلاعات مفیدی از داروی اورفنادرین و چگونگی عملکرد آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

داروی اورفنادرین

مشخصات کلی داروی اورفنادرین

داروی اورفنادرین (Orphenadrine) که با نام های تجاری Disipal ،Biorphen در داروخانه ها و بازارهای آزاد می توان یافت را در دسته دارویی درمان بیماری های پارکینسونی و آرام بخش عضلات قرار می دهند. از داروی اورفنادرین برای درمان انواع بیماری پارکینسون استفاده می شود، گرچه تاثیر این دارو بسیار قوی نمی باشد اما به دلیل اینکه عوارض جانبی این دارو به نسبت داروهای دیگر بسیار کمتر است طرفداران خاص به خود را دارد. این دارو در همه ی افراد حس آرامش بخشیدن به عضلات را ایجاد می کند و به همین سبب در بیماران پارکینسونی استفاده می شود. بنابر گفته ی بسیاری از پزشکان میزان خطرات استفاده بیش از حد مجاز این دارو بسیار زیاد است اما مقدار وابستگی افراد به این دارو کم اعلام شده است. یادآور می شویم که برای تهیه ی این دارو بدون نسخه پزشک به داروخانه ها مراجعه نکنید. این دارو به شکل های قرص، محلول و آمپول در بازار به فروش می رسد و گفته شده است که به طور میانگین بهترین نحوه ی مصرف این دارو به تعداد ۲ تا ۳ بار در روز و به اندازه ی ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلی گرم است.

چگونگی تأثیر داروی اورفنادرین

داروی اورفنادرین

داروی اورفنادرین با تاثیر در مسدود کردن کانال های عصبی که باعث ایجاد سفتی عضلات می شوند به شل شدن عضلات کمک می کند و فرد احساس آرامشی در عضلاتش دارد. پس از مصرف این دارو مدت زمان حدودا ۶۰ دقیقه طول می کشد که اثرات آن در بدن بروز پیدا کند و این اثرات حدودا ۸ تا ۱۲ ساعت نیز در بدن دوام خواهند داشت. به توصیه مجله پزشکی آسان طب توجه داشته باشید که هرگز مصرف این دارو را بدون اجازه و تشخیص پزشکتان قطع نکنید زیرا قطع ناگهانی دارو منجر به برگشت علایم بیماری می شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.