سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

معرفی لیست فواید درمانی توت فرنگی وحشی

توت فرنگی وحشی نوعی میوه است که به خانواده توت فرنگی‌ها تعلق دارد. این میوه از گیاهی بوته‌ای به اسم Fragaria vesca به دست می‌آید. از دیگر نام‌های معروف این گونه توت فرنگی می‌توان به مواردی مانند توت فرنگی آلپاین اشاره کرد. دانشمندان باور دارند که کشورهای شمالی اروپایی به عنوان زیستگاه بومی توت فرنگی وحشی محسوب می‌شوند. باستان شناسان شواهدی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد توت فرنگی وحشی از دوران سنگ توسط انسان‌ها مصرف می‌شده است. از مهم‌ترین مزایای این گونه نسبت به توت فرنگی معمولی می‌توان به روان‌تر بودن، شیرین‌تر بودن و راحتی بیشتر در پرورش اشاره کرد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و فواید درمانی این میوه آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

توت فرنگی وحشی

خواص توت فرنگی وحشی

تنها دلیل برای مصرف این توت فرنگی مربوط به طعم و مزه بی نظیرش محدود نمی‌شود. جالب است بدانید که مواد آلی و معدنی موجود در توت فرنگی وحشی، بسیار بیشتر از سایر گونه‌ها می‌باشد. از آب میوه، برگ‌ها، ساقه و میوه این گونه در طب سنتی استفاده می‌شده است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شما می‌توانید طیف وسیعی از مواد مفید مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، تانن‌ها، فلاونوئیدها، پروانتوسیانید‌ها، ترکیبات فنلی و سایر اسیدهای فرار و آنتی اکسیدان ها را در این توت فرنگی یافت کنید.

جلوگیری از صدمات کبد

توت فرنگی وحشی

یکی دیگر از فواید بی نظیری که به این میوه نسبت می‌دهند، تقویت سلامت کبد و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به آن می‌باشد. آنتی اکسیدان‌هایی خاصی در این توت فرنگی وجود دارد که باعث می‌شوند رادیکال‌های آزاد نتوانند به کبد شما آسیب وارد کنند. این موضوع می‌تواند شانس ابتلا به مشکلاتی مانند سیروز و هپاتیت را به شدت کاهش بدهد. علاوه بر این، آب میوه توت فرنگی ادرار آور است. همان طور که می دانید، در ادرار مقادیر زیادی اوره وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا فشار زیادی از روی کبد برداشته شود چرا که نقش اصلی این عضو در بدن، سم زدایی می‌باشد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.