سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

فواید مصرف میوه پیکویی بر روی سلامتی

پیکویی نوعی میوه بسیار کمیاب است که از درختانی به اسم Caryocar brasiliense به عمل می‌آید. این درخت که عضو خانواده دو لپه‌ای‌ها است، بیشتر در کشورهایی مانند برزیل و بخش‌های از پاراگوئه یافت می‌شود. درختان این میوه تا 10 متر ارتفاع پیدا می‌کنند و تحقیقات نشان می‌دهد که آنها در ماه‌های سرد زمستان گل می‌دهند. شاید پیکویی در بسیاری از قسمت‌های دنیا گمنام باشد اما باید بدانید که این میوه دارای خواص و فواید درمانی بی‌شماری است و به همین دلیل از آن در ساخت بسیاری از داروها استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر آزمایش‌ها و تحقیقات بسیاری بر روی این میوه انجام شده است که ما در این مقاله شما را با نتایج مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

پیکویی

خواص پیکویی

بررسی‌هایی که در برزیل صورت گرفته نشان می‌دهد که استفاده از این میوه برای درمان بیماری‌ها سابقه‌ای طولانی دارد. کتیبه‌های به دست آمده از بومی‌های این منطقه، به خصوص اینکاها، حاکی از این است که پیکویی یکی از میوه‌های مقدس به شمار می‌رفته است. در سال‌های اخیر ثابت شده که این میوه منبع خوبی از فیبر، ویتامین A، کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب غیر اشباع مفید مانند اسیدهای لینولئیک و اولئیک اسید محسوب می‌شود. علاوه بر این، در سال 2015، دانشمندی آمریکایی ثابت کرد که در این میوه اسیدهای palmitic و stearic نیز وجود دارد. این دو اسید با طیف گسترده‌ای مزایای سلامتی ارتباط دارند.

کاهش درد مفاصل و عضلات

پیکویی

در سال 2008 مطالعه‌ای کلید خورد که به صورت اختصاصی به تأثیرات این میوه بر روی ورزشکاران پرداخته بود. بعد از یک دوره دو ماهه مشخص شد که میزان التهاب کلی مفاصل و عضلات که بعد از تمرینات به سراغ ورزشکاران می‌رفت، کاهش یافته است. دانشمندان بر این باور هستند که این موضوع به دلیل طیف گسترده‌ای از ترکیبات ضد التهابی موجود در پیکویی می‌باشد. این امر در نهایت منجر به خبر خوبی برای افراد مبتلا به آرتریت و سایر شرایط التهابی می‌شود. آرتریت یکی از بیماری‌های رایج است و به همین دلیل بهتر است جدی گرفته شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.