سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بررسی پرخوری عصبی یا اختلال Bulimia Nervosa

اصطلاح Bulimia Nervosa که به پرخوری عصبی هم شناخته می‌شود نوعی اختلال جدی به حساب می‌آید که حتی ممکن است زندگی افراد را نیز تهدید کند. اینطور که از شواهد پیداست این افراد ابتدا غذا مصرف می‌کنند و سپس برای جلوگیری از ایجاد افزایش وزن به صورت عمدی ایجاد استفراغ خواهند کرد، افراد دارای اختلال پرخوری عصبی رفتارهای خاصی همچون ورزش‌ و رژیم غذایی شدید از خود نشان می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اختلال پرخوری عصبی بپردازیم.

پرخوری عصبی

اطلاعاتی در رابطه با پرخوری عصبی

افرادی که دچار این اختلال هستند غالبا تصور بدنی غیر واقعی از خود دارند، آنها نسبت به وزنشان دچار وسواس هستند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که 1.5 درصد بانوان و 5 درصد مردان در طول زندگی خود اختلال پرخوری عصبی را تجریه خواهند کرد، این یکی از رایجترین مشکلاتی بوده که در زنان ایجاد می‌گردد و اینطور که پیداست نوجوانی و سالهای اولیه بزرگسالی جزو زمان‌های مناسب برای مبتلا شدن به این اختلال محسوب می‌گردد. هنرمندان، ورزشکاران و مدل‌ها جزو گروه‌هایی شناخته می‌شوند که امکان مبتلا شدن به اختلال پرخوری عصبی را دارا هستند.

نشانه‌های مربوط به پرخوری عصبی

هر بیماری و یا اختلالی نشانه‌هایی دارد و اختلال پرخوری عصبی هم از این قاعده مستثنی نیست، بر اساس مطالعات صورت گرفته برخی از نشانه‌های این مشکل عبارتند از:

  • داشتن ترس از دست دادن وزن
  • داشتن نظراتی مبنی بر داشتن چربی زیاد
  • خوردن غذا

اختلال عصبی مورد بحث چگونه تشخیص داده می‌شود؟

پرخوری عصبی

پزشکان می‌توانند انواع آزمایش‌ها را برای تشخیص این مشکل تجویز نمایند تا افراد انجام دهند اما در مرحله اول به انجام معاینات فیزیکی خواهند پرداخت، البته باید بدانید که تجویز آزمایش خون و یا ادرار هم به دور از ذهن نمی‌باشد. یکی دیگر از روش‌هایی که پزشکان به عنوان معیار از آن استفاده خواهند کرد روش‌های تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-5 می‌باشد، این مورد یک ابزار تشخیصی استاندارد برای چنین مشکلاتی به حساب می‌آید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.