سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

بهترین شرایط محیطی برای رشد گل میخک قرنفلی

گل میخک قرنفلی با نام علمی Dianthus caryophyllus، از خانواده میخک (CARYOPHYLLACEA) است. میخک قرنفلی گیاه بومی منطقه مدیترانه بوده و دیگر نام‌های آن میخک صورتی و Clove Pink می‌باشد. این نوع گل از زمان باستان در دنیا مورد توجه بوده و در تعداد زیادی از کشورها به عنوان نماد در مراسمات مختلف کاربرد دارد. در کشورهایی مانند ایتالیا، اتریش و یوگسلاوی سابق میخک قرمز در روز اول از ماه مِی نماد جنبش کارگری است. همچنین میخک قرمز نماد انقلاب پرتقال به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم به معرفی گل میخک قرنفلی بپردازیم.

گل میخک قرنفلی

آشنایی با گل میخک قرنفلی:

گل میخک قرنفلی در طی فرآیند رشد به 80 سانتی متر ارتفاع می رسد و دارای برگ هایی کوتاه و پهن است. رنگ گل ها نیز سبز و بدون کبودی است. این گیاه دارای گل هایی بسیار معطر است که رنگ اصلی گل ها ارغوانی روشن و صورتی است، البته ارقام گوناگونی از آن به رنگ های دیگری مانند زرد، سفید، قرمز و سبز نیز گسترش یافته است. از وبژگی های خاص و متمایز میخک قرنفلی در مقایسه با گل های دیگر، داشتن عمر گلدانی طولانی و عطر گل خاص است. از گونه های دیگر میخک نیز می توان به میخک باغی، دورگه های قرنفل و نیز میخک گل کاران اشاره کرد. 

نور:

گل میخک قرنفلی

در صورتی که شدت نور بالا باشد، گل انگیزی با سرعت بالایی انجام شده و روی ساقه تعداد برگ های کمتری تولید می شود. در شدت نور پایین نیز عکس آن رخ می دهد. اگر شدت نور کم باشد 20 تا 30 روز بلند و اگر شدت نور زیاد باشد بین 7 تا 14 روز بلند برای تشکیل گل در میخک لازم است. در مناطقی که شدت نور کمی دارند می توانید از نور مکمل استفاده کنید یا تراکم گیاهان را کاهش دهید، در غیر این صورت میزان کیفیت وزن تر و خشک گل ها و تعداد گل ها کاهش می یابد.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.