سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

عصاره مانوکا چه خواص و فواید درمانی دارد؟

عصاره مانوکا یکی از محصول‌های انحصاری نیوزلند است. همان طور که از اسم این محصول می‌توان حدس زد، این عصاره با استفاده از گیاه مانوکا تهیه می‌شود. این گیاه بومی کشور نیوزلند بوده و در جای دیگر رشد نمی‌کند. مانوکا یک گیاه چند ساله و گلدار است که با نام علمی لپتسپرمم اسکپاریوم شناخته می‌شود. دانشمندان بر این باور هستند که این گیاه به خانواده موردیان تعلق دارد. با این که گیاه مانوکا در کشورهای دیگر وجود ندارد اما شما می‌توانید با عصاره آن در تمام نقاط دنیا آشنا شوید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از این عصاره خواص و تاثیرات شگرفی بر روی بدن شما می‌گذارد. به همین دلیل است که ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با اصلی‌ترین خواص این عصاره آشنا کنیم.

عصاره مانوکا

خواص عصاره مانوکا

بیشتر خواص و فواید این عصاره مدیون ترکیبات بی نظیر گل مانوکا می‌باشد. تحقیقات دانشمندان نیوزلندی نشان می‌دهد که این گیاه دارای ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد باکتری بسیار قوی است و به همین دلیل می‌توان از آن برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده کرد. این ویژگی‌ها به حدی قابل توجه است که در بسیاری از بیماری‌ها عصاره مانوکا جایگزین آنتی بیوتیک ها شده است. با این که این ماده تقریباً بی خطر است و هیچ محدودیتی در مصرف آن وجود ندارد، اما بهتر است افراد دیابتی قبل از استفاده آن با پزشک خود مشورت کنند.

عصاره مانوکا

خواص آنتی باکتریال

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص این عصاره که باعث تعجب همگان شده است، ویژگی‌های آنتی باکتریال می‌باشد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، این موضوع به حدی قابل توجه است که در برخی از بیمارستان از این گیاه به جای آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند. شما برای جلوگیری و درمان مشکلات باکتریایی اعم از موضعی و داخلی می‌توانید از این ماده استفاده کنید.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.