سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

سلامتی و تندرستی

رازهای زندگی سالم

هر آنچه باید از خواص شگفت‌آور دست بودا بدانیم

دست بودا یک نوع از مرکبات است که به گونه بالنگ‌ها تعلق دارد. از دیگر نام‌های رایج این میوه می‌توان به سارکوداکتیلس یا لیمو انگشتی اشاره کرد. شکل ظاهری دست بودا، مانند دست است و از آنجا که این گونه دست‌ها بیشتر در مراسم و مناسک مذهبی بودایی‌ها یافت می‌شوند، بدان دست بودا می گویند. از چین و ژاپن به عنوان خاستگاه اصلی این ماده یاد می‌شود اما امروزه می‌توانید با آن در بسیاری از نقاط دنیا رو به رو شوید. پوست ضخیم و وزن زیاد این میوه باعث می‌شود تا بسیاری آن را با صیفی‌جاتی مانند هندوانه و خربزه مقایسه کنند. اگر دوست دارید بیشتر با خواص شگفت انگیز دست بودا آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

دست بودا

خواص دست بودا

همان طور که اشاره کردیم این میوه در کشورهای آسیای شرقی مانند چین و ژاپن یافت می‌شود. به همین دلیل است که در طب سنتی چینی و سوزنی، نسخه‌های درمانی زیادی را به این میوه نسبت داده‌اند. هان ژو، یکی از مشهورترین پزشکان چینی که در قرن چهار میلادی می‌زیسته، کتابی در مورد این میوه نوشته که در آن به 1500 فایده و خاصیت دست بودا اشاره کرده است. آزمایشاتی که کارشناسان تغذیه بر روی این میوه داشته‌اند، نشان می‌دهد مواد معدنی مفیدی مانند سلنیوم، آهن، فسفر و کلسیوم، آتی اکسیدان های قدرتمند و مقادیر بالایی فیبر در آن وجود دارد.

دست بودا

بهبود هضم

در این میوه مواد مفیدی وجود دارد که تاثیرات مثبتی بر روی عملکرد دستگاه گوارش و هضم می‌گذارند. همان طور که در بالا نیز گفتیم، این میوه یکی از مهم‌ترین منابع دریافت فیبر غذایی محسوب می‌شود. همواره از فیبر به عنوان یکی از خوردنی‌های مفید برای هضم یاد می‌شود چرا که باعث بهبود حرکت مدفوع در لوله‌های گوارشی می‌شود.

منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.